مقالات

نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm چیست؟

نرم افزار crm چیست؟ بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

CRM نرم افزاری قدرتمند و موثر برای افزایش رشد فروش، تحلیل و پیش بینی رویدادهای مالی، طرح مالی، ذخیره سازی و … می باشد. ; که لازم است هر شرکتی با توجه به خدماتی که ارائه می دهد، نیاز مشتریان موسسه برای جذب و حفظ آنها و … از این نرم افزار استفاده کند. و با مفهوم نرم افزار CRM آشنا شوید.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد نرم افزار CRM برای کسب و کارها، این مقاله به این سوال پاسخ می دهد که نرم افزار CRM چیست و تمامی قسمت ها و فرآیندهای آن به صورت کلی و جامع توضیح داده شده است.

آیا می دانید نرم افزار GRC چیست؟

نرم افزار GRC چیست؟ CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است و در اصل به معنای برقراری ارتباط با مشتریان برای جذب و افزایش فروش و ثبت نام در نرم افزار فروش است. این نرم افزار نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتری را نشان می دهد و فعالیت ها را از دیدگاه مشتری برنامه ریزی می کند. همچنین در صورت نیاز می توانید آموزش نرم افزار خرید و فروش را مشاهده نمایید.

البته دانستن این نکته ضروری است که CRM تنها نرم افزاری نیست که فعالیت سازمان ها و روابط آنها را رصد می کند، بلکه ابزاری برای تسهیل اجرای استراتژی های مالی در سازمان ها و موسسات است.بنابراین در پاسخ به این سوال که نرم افزار CRM چیست، می توان گفت که CRM ابزاری برای بهبود ارتباط سازمان با مشتریان و خواسته های آنهاست.

استراتژی نرم افزار CRM چیست؟

به این معنی که فعالیت سازمان فروش شما بر اساس مشتری مداری است و به سازمان کمک می کند تا مشتریان جدید را جذب کند و مشتریان قدیمی را حفظ کند.

استراتژی نرم افزار CRM نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در هر سازمان ایفا می کند زیرا فرآیندها و فعالیت های شرکت را در مسیر مشتری مداری صحیح نگه می دارد.

 نرم افزار crm چیست؟  و تعریف فرآیند CRM

 نرم افزار crm چیست؟  و تعریف فرآیند CRM

پس از پاسخ به این سوال که نرم افزار CRM چیست، اکنون می خواهیم به فرآیند CRM نگاهی بیندازیم. این فرآیند ارائه خدمات به مشتریان همانند سایر فرآیندهای سازمان «بازاریابی، خدمات پس از فروش و …» انجام و مدیریت می شود.

به عنوان مثال، زمانی که مشتری خدمات پس از فروش درخواست می کند، در صورت افزایش این درخواست ها، سازمان چگونه باید پاسخ دهد؟ به این ترتیب سازمان می تواند از نرم افزار CRM کمک گرفته و حجم بالای اطلاعات، فایل ها و … را به طور موثر مدیریت کند.

هوش مصنوعی در حسابداری
بیشتر بخوانید

 نرم افزار crm چیست؟ با مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان ها و مؤسسات شامل کلیه فرآیندها و فناوری هایی است که با هدف شناسایی، توسعه، حفظ و ارائه خدمات به مشتریان انجام می شود.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، نگهداری و ارائه خدمات به مشتریان که شامل روش ها و اصول مختلف مدیریتی از جمله اصول مدیریت ارتباط با مشتری، نحوه موفقیت آمیز ایجاد یک سیستم و پیاده سازی آن از تولید تا نگهداری برای ارتباط سازمان با مشتریان یکی از کاربردهای احتمالی برنامه CRM استفاده از آن در نرم افزار حسابداری ابری فرداد است. برای دانستن اهداف استفاده از نرم افزار CRM با ما همراه باشید.

نرم افزار crm چیست؟ و اهداف استفاده از آن

طبیعتاً استفاده از نرم افزار CRM دارای اهدافی است که اکثر سازمان ها و مؤسسات مشتاق دستیابی به آن هستند. یکی از این اهداف رشد فروش است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. علاوه بر این، در تصویر زیر می توانید سایر اهداف استفاده از نرم افزار CRM را مشاهده کنید.

عناصر ذکر شده همگی جزئی از اهداف نرم افزار CRM می باشد که به تفکیک تمامی آنها را توضیح خواهیم داد. اگر می خواهید بدانید که چگونه یک سرنخ را به مشتری تبدیل کنید، به مقاله نرخ تبدیل سرنخ به مشتری مراجعه کنید.

نرم افزار crm چیست؟ و مزایای استفاده از آن

خدمات مشتری یکی از بسترهای نرم افزاری CRM است که می تواند مزایای بسیاری را برای سازمان فراهم کند. مزایای استفاده از نرم افزار CRM عبارتند از:

این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا خواسته های مشتریان خود را بهتر درک کنید.
با استفاده از این نرم افزار تصمیم گیری در زمینه ارائه خدمات بهبود می یابد.
استفاده از نرم افزار CRM ارزان است.
استفاده از این نرم افزار خط مشی تجاری و فعالیت آتی سازمان را روشن می کند.
نرم افزار CRM مشتریان جدید را جذب می کند و وفاداری مشتری را ایجاد می کند.
ارتباطات درون سازمانی را بهبود می بخشد.

نرم افزار crm چیست؟ و معرفی برنامه های کاربردی نرم افزار CRM

حال که به این سوال پاسخ دادیم که نرم افزار CRM چیست، می خواهیم شما را با کاربردهای نرم افزار CRM آشنا کنیم. یکی از مهمترین کاربردهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت فرآیند فروش است. از جمله می توانید اپلیکیشن های نرم افزار CRM را در تصویر زیر مشاهده کنید.

CRM برای فروش ( نرم افزار crm چیست؟ )

اگر هدف اصلی سازمان افزایش فرآیند فروش است یکی از نرم افزارهایی که می تواند در این راه کمک کند نرم افزار CRM است. استفاده از این نرم افزار باعث می شود که شرکت در رسیدن به اهداف خود مصمم تر و موثرتر باشد.

حسابرسی بیمه چیست؟
بیشتر بخوانید

با استفاده از این نرم افزار، بخش فروش نیازهای متفاوت مشتریان و رفتار مشتریان بالقوه را درک می کند. همچنین باید بدانید که رهبران سازمانی می توانند با استفاده از نرم افزار CRM در موسسات و کسب و کار خود فروش و سودآوری خود را افزایش دهند.

CRM در وفاداری مشتری

نرم افزار CRM چه قابلیت هایی دارد، قابلیت هایی که در نرم افزار CRM وجود دارد که به وفاداری مشتری و رونق کسب و کار کمک می کند. این قابلیت ها عبارتند از:

تولدها
پیشنهادات فردی
نظرسنجی از مشتریان
در نظر گرفتن نکات برای مراجع
با چنین قابلیت هایی می توانید ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل مدیریت کنید و آنها را به جذب موسسه و وفاداری به سازمان در خبرنامه ها، ایمیل های بعدی و … تشویق کنید.

لازم به ذکر است که بدون ایجاد ارتباط موثر نمی توانید فروش خوبی را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط فروش موثر به مقاله ارتباط فروش موثر مراجعه کنید.

نرم افزار crm چیست؟ و مزایای CRM در ذخیره اطلاعات تماس

هنگامی که فردی با سازمان تماس می گیرد، نرم افزار CRM شماره تماس و شماره شناسایی را در قسمت مرکزی برنامه نمایش می دهد، پس از پاسخگویی به مشتری، موضوع گفتگو و اطلاعات تماس قابل ضبط می باشد.

علاوه بر این، اطلاعات لازم سفارش، فایل‌های ارسالی از طریق شبکه‌های مختلف، ایمیل، تلگرام یا فکس و غیره برای مشتری، همگی در برنامه ذخیره و نگهداری می‌شوند و در صورت نیاز قابل دسترسی هستند.

نرم افزار crm چیست؟ و CRM برای اتوماسیون مالی

نرم افزار CRM به گونه ای طراحی و ساخته شده است که بتواند کلیه اتوماسیون های مالی و اداری و همچنین وظایف مربوط به سیستم مودیان را به طور همزمان برای سازمان و موسسه انجام دهد.

برای جذب مشتری، می توانید به راحتی کارهایی مانند ایمیل خوش آمدگویی، بازدیدکنندگان جدید و غیره را انجام دهید. با کمک این نرم افزار این عناصر می توانند به شما در دستیابی به اهداف سازمانی کمک کنند.

به عنوان مثال، برای دانستن ROI، می توانید مشتریان را بر اساس اطلاعات جمعیتی و غیره تقسیم بندی کنید. به طور خلاصه، این نرم افزار بسیاری از مسئولیت های تیم بازاریابی را کاهش می دهد و از روش های فعال برای جذب و حفظ مشتریان استفاده می کند.

خدمات حسابداری استارت آپ
بیشتر بخوانید

CRM در تجزیه و تحلیل اطلاعات و گزارش

باید بدانید که تنها راه رشد و توسعه یک کسب و کار، جذب و حفظ مشتری نیست، بلکه توانایی پیش بینی و درک بایدها و نبایدهای یک استراتژی و یک کسب و کار است که مهم است و موفقیت را به همراه دارد.

به طور کلی، جذب و حفظ مشتریان برای رشد فروش و غیره را نادیده نمی گیریم، اما در کنار این نکته، عوامل دیگری مانند پیش بینی و تحلیل اطلاعات یک کسب و کار، پایداری آن را تعیین می کند.

نرم افزار CRM امکان بررسی کامل تمامی داده ها را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند و فرصت اتخاذ نکات کلیدی کسب و کار را فراهم می کند.

به طور خلاصه با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی فعالیت های سازمان را به طور دقیق و مفید در بازه های زمانی مختلف تحلیل و پیش بینی کنید. به عبارت دیگر با استفاده از این روش اجازه نمی دهید نقاط منفی و کور بر کسب و کار شما حاکم شود.

ویژگی های نرم افزار CRM خوب ( نرم افزار crm چیست؟ )

ویژگی های یک نرم افزار CRM خوب باعث می شود که آن را به سایر نرم افزارهای مشابه ارجحیت دهد و نرم افزار به سطح محبوبیت در بین سازمان ها برسد. در تصویر زیر ویژگی های نرم افزار CRM خوب را به شما نشان داده ایم.

نرم افزار crm چیست؟ و ویژگی های نرم افزار CRM

یکی از ویژگی های نرم افزار CRM مدیریت فرآیند فروش است اما این نرم افزار امکانات دیگری را نیز در اختیار سازمان ها قرار داده است. ویژگی های نرم افزار CRM:

مدیریت کسب و کار
یک گردش کار ایجاد کنید
فاکتور و پیش فاکتور
مدیریت مشتریان سازمان
مدیریت فروش و انبار
مدیریت اسناد مالی
مدیریت پرسنل و کارکنان (به خلاصه پرونده شخصی مراجعه کنید)
مدیریت قراردادها و پروژه های کوچک و بزرگ
تیک مدیریت در سیستم ارتباط با مشتری

نرم افزار crm چیست؟ و بهترین نرم افزار آن

نرم افزار CRM برای عالی و بهترین بودن باید به هر مشتری امکان استفاده از کانال ارتباطی دلخواه خود مانند ایمیل، تلگرام، واتساپ، چت آنلاین و غیره را بدهد. بنابراین بهترین نرم افزار CRM باید موارد زیر را انجام دهد.

ادغام با گوشی
امکان ارسال و دریافت پیامک
ادغام در واتس اپ
چت آنلاین با مشتریان و بازدیدکنندگان
پست الکترونیک

مهاجرت کاری با رشته حسابداری

سود تلفیقی چیست؟

حسابداری ویژه بازار کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *