مقالات

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید : این بهترین زمان برای مرور و جمع بندی است. پس درس خواندن خود را در ایام عید جدی بگیرید و با استفاده از بهترین برنامه ریزی کنکور از این روزها برای آمادگی در آزمون ها یا کنکور سراسری استفاده کنید. در گذشته در مورد اهمیت مرور دروس و نحوه تجمیع موضوعات در ذهن صحبت کردیم. اما در تمام دوران مدرسه بهترین فرصت برای اجرای این قوانین، تعطیلات نوروزی است. پس حواس خود را جمع کنید و برای این حرکت هوشمندانه کار کنید.

چرا درس خواندن در عید مهم است؟ | بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

بالاخره تعطیلات عید فرا رسید و فرصت خوبی برای استراحت و تفریح ​​در کنار خانواده و دوستان فراهم شد.درس خواندن در عید برای شما مفید است! هیچکس از شما انتظار ندارد 24 ساعت از وقت خود را صرف مطالعه صرف نمائید اما مطالعه و یافتن زمان مناسب برای مطالعه مسیر پیش روی شما را آسان تر می کند و کسب جایگاه در بهترین دوره ها ملموس تر خواهد بود. اهمیت مطالعه در عید چیست ؟ اگر هنوز این سوال برایتان پیش می‌آید که «چرا باید در عید درس بخوانم؟» حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

عضله ای را تصور کنید که برای مدت طولانی کار نمی کند و به طور طبیعی با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. مغز مانند ماهیچه است. مانند هر عضله دیگری در بدن، برای عملکرد موثر به ورزش و تمرین نیاز دارد. بعد از حدود دو هفته تعطیلی، بازگشت به مدرسه و درس خواندن سخت می شود، اما مطالعه در ایام عید باعث تسریع در سازگاری شما می شود.
در تعطیلات عید هیچ مهلتی برای ارسال تکالیف، پروژه و حضور اجباری در مدرسه وجود ندارد. شما می توانید تمام تمرکز خود را بر روی مطالعه خود متمرکز کنید و یادگیری خود را تسریع کنید. هر چه زودتر شروع کنید، آمادگی بیشتری دارید.
شرایط غیرقابل پیش بینی برای همه انسان ها وجود دارد. چنین حوادثی درس خواندن را دشوارتر می کند. تعطیلات عید فرصت خوبی برای جبران کم کاری برای نزدیک شدن به رقبایتان است.
احتمالاً در طول سال تحصیلی روال مطالعه خوبی ایجاد کرده اید. تعطیلات عید می تواند فرصت خوبی باشد یا خلأ بزرگ و خطرناکی برای افرادی که وارد یک روال مطالعه شوند. اگر دو روز از برنامه های تحصیلی خود عقب افتاده اید، انگیزه کافی ندارید. اما مطالعه در عید به حفظ روال مطالعه کمک می کند.

برای درس خواندن در عید چه چیزی را آماده کنیم؟ | بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

قبل از هر چیز باید با نکات مهم مطالعه به مناسبت عید آشنا شوید. اولین و مهمترین چیزی که باید برای درس خواندن در عید آماده شوید، طرز فکر شماست! فکر نکنید که از مطالعه این تعطیلات عقب افتاده اید و به خاطر آن زمین و آب و هوا را نفرین نکنید! یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند برنده یک مسابقه شوید این است که زمانی که رقبای شما در حال استراحت هستند به تلاش خود ادامه دهید. علاوه بر وضعیت روحی، دو عامل مهم دیگر برای این کار ضروری است: برنامه ریزی و روش مطالعه

مرحله اول  مطالعه در عید; استراحت کن
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دانش آموزان و ئانشپذیران مرتکب می شوند این است که در تعطیلات استراحت نمی کنند. چندین ماه است که درس می خوانی و قطعا به استراحت و فراغت نیاز داری. این نه تنها ضروری است، بلکه به نفع شماست. موفق باشید حتی اگر می ترسید! ذهن خود را از افکار منفی پاک کنید و استراحت کنید. به این ترتیب با کاهش استرس، عملکرد مغز بهبود یافته و کیفیت مطالعات افزایش می یابد. نکته مهم رعایت تعادل بین مطالعه در عید و استراحت است.

برنامه ریزی را فراموش نکنید
همه ما اهمیت برنامه ریزی را می دانیم. در طول سال تحصیلی قطعا طبق برنامه مطالعاتی پیشرفت کردید. اما توجه داشته باشید که برنامه مطالعه در عید کمی متفاوت است. وقت آزاد بیشتری برای مطالعه دارید و تا دو هفته به مدرسه و دانشگاه و سر کار و… نمی روید، شاید برنامه سفر دارید. با توجه به این موارد، باید یک برنامه اساسی برای عید تهیه کنید و از واقعی بودن آن مطمئن شوید. مهم تر از خود برنامه ریزی است که به اجرای آن پایبند باشیم. زمان خواب خود را تنظیم کنید و از شبکه های مجازی دوری کنید، درس خواندن در عید مانند آب خوردن خواهد بود.

صبح زود زندگی کن
تعطیلات عید فرصت خوبی برای دیدار و دیدار با اقوام است. این می تواند برای دانش آموزان و دانشپذیران خسته کننده باشد. مسلما مطالعه در محیط های شلوغ و پر سر و صدا کار ساده ای نیست و به هیچ وجه توصیه نمی شود. اگر در چنین شرایطی هستید، بهتر است صبح زود از خواب بیدار شوید. برخی از دانش آموزان و دانشپذیران ترجیح می دهند شب ها بیدار بمانند، اما ممکن است متوجه کاهش تمرکز شوند. تصمیم گیری در این مورد به عهده شماست، اما مطالعه صبح زود نتیجه بهتری می دهد.

نکته مهم دیگر ساعات خواب و بیداری است. شما دو هفته تعطیل هستید  و قطعا فرصت خوبی برای خوابیدن است. اما به یاد داشته باشید که خواب زیاد، درست مانند کم خوابی، تأثیر زیادی بر تمرکز شما دارد. بهتر است برای خوابیدن، برنامه مناسبی مانند مطالعه و خواب و بیدار شدن در ساعت مشخصی تنظیم کنید.

چه چیزی شما را پرت می کند؟

( بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید ) درس خواندن در عید قطعا کار ساده ای نیست. چیزهای زیادی وجود دارد که از مطالعه لذت بخش تر است. استراحت، خواب، مسافرت یا شبکه های اجتماعی. پیام هایی از دوستانتان دریافت می کنید که شما را به یک مهمانی یا گردش دعوت می کنند. مردم را در حال تفریح ​​می بینید اما هدف بزرگتری دارید. باید سعی کنید هر چیزی که باعث حواس پرتی می شود را حذف کنید. توصیه ما برای مطالعه بهتر در تعطیلات عید این است که تلفن همراه خود را خاموش کنید، آن را در حالت بی صدا یا هواپیما قرار دهید. مطالعه خارج از خانه در مکان های سرسبز و خنک راه خوبی برای جلوگیری از این عوامل است.

آموزش قرارداد آتی
بیشتر بخوانید

از تکرار و تمرین غافل نشوید

مهمترین چیز در عید تکرار و تمرین مطالبی است که قبلا خوانده اید و آموزش دیده اید. روش های زیادی برای دوره وجود دارد. می توانید یادداشت های خود را اصلاح کنید. این به شما کمک می کند مطالب گذشته را به خاطر بسپارید و مطمئن شوید که هیچ نکته مهمی را از دست نداده اید. یادداشت های خود را بخوانید، آنها را پوشش دهید و سعی کنید آنها را به خاطر بسپارید.

از بدن‌تون کار بکشین

در ابتدای مقاله گفتیم که عضلات و ماهیچه‌ها به مرور زمان قدرت و کارایی بدن را کاهش می‌دهند. وقتی بدن انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را نداشته باشد، مطالعه به یک فرآیند سخت و طاقت فرسا تبدیل می شود. این موضوع در عید اهمیت بیشتری پیدا می کند. بهتر است 10 تا 20 دقیقه در روز ورزش کنید. اگر شرایط پیاده روی یا خروج از خانه را ندارید، می توانید با انجام چند حرکت ساده به راحتی در خانه ورزش کنید.

به رژیم غذایی توجه کنید
روزهای عید برای ما ایرانی ها یادآور مهمانی ها، آجیل ها، غذاهای رنگارنگ و منجمد و گاهی مضر است. برای اینکه بتوانید در عید به حداکثر بازده مطالعه برسید، بهتر است از غذاهای مضر پرهیز کنید. البته مصرف آجیل در حد اعتدال برای بهبود عملکرد مغز مناسب است. سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بسیاری از سبزیجات و میوه ها بسیار کم کالری و سرشار از فیبر و مواد مغذی مهم و ضروری برای بدن هستند. برای شام، غذای سنگین نخورید و مطمئن شوید که نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید.

تأخیر را جبران کنید
عقب افتادن از بخشی از برنامه کاملاً طبیعی است. اما برای اینکه به برنامه خود برسید و برنامه خود را بیش از حد به هم نریزید، باید بدانید که مدیریت زمان چیست و چرا اهمیت دارد. مطالعه در ایام عید به شما کمک می کند تا راه حلی برای جبران کم کاری خود در طول سال پیدا کنید.

نقاط ضعف را تقویت کنید
در این مواقع بسیاری از دانش آموزان دروسی را که در آنها ضعیف هستند حذف می کنند، غافل از اینکه با مطالعه در ایام عید، بسیاری از نقاط ضعف می توانند به نقاط قوت تبدیل شوند. می توانید با مطالعه این مباحث و مرور آن ها مشکلات درسی خود را حل کنید.

مطالب خوانده شده را خلاصه کنید
با داشتن یک برنامه اولیه اکثر دوره ها را تا آخر اسفند کامل می کنید و قسمت کمی را برای بعد از عید می گذارید. اگر در برنامه خود به خوبی پیشرفت کرده اید، پس برای مرور دروس به زمان نیاز دارید. در واقع مطالعه در ایام نوروز و عید فرصتی طلایی برای این دسته از دانش آموزان محسوب می شود. در نوروز می توانید دروس را مرور کنید، مباحث خوانده شده را تست کنید،

روش مطالعه در ایام نوروز

( بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید ) برای اینکه در این ایام پیشرفت کنید باید اولویت های خود را در نظر بگیرید و برنامه خاصی برای مطالعه در ایام نوروز بیندیشید و بر اساس آن پیش بروید.

روش مطالعه در ایام نوروز با ماه های دیگر بسیار متفاوت است زیرا می توانید هر روز 8-10 ساعت و حتی بیشتر وقت بگذارید حتی در این زمان می توانید اشتباهات گذشته خود را مرور کنید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر مطالعه در ایام نوروز، خلاصه ای از نکات مهم و کلیدی را بنویسید

نکاتی برای درس خواندن در عید

( بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید ) یکی از مهم ترین توصیه های بهترین ها جدی گرفتن دوره بعد از امتحانات ترم اول و دوره طلایی نوروز است. با نزدیک شدن به ایام اسفند، بسیاری از دانش آموزان و دانشپذیران انگیزه روزهای اول را ندارند و فقط به تعطیلات و تفریح ​​فکر می کنند، اما پیشنهاد می کنیم حتما برنامه درسی را در نظر داشته باشید و کمی تفریح ​​کنید. در واقع شما قرار است مطالعه کنید، اما با لذت و آرامش. در ادامه نکاتی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای مطالعه را به شما می گوییم که با کمک آنها می توانید در ایام نوروز به نتایج بهتری در هنگام مطالعه برسید.

روش مطالعه در ایام نوروز

(  بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید ) آنچه را که نیاز دارید آماده کنید
برنامه ریزی زمانی و منابع مطالعاتی دو عنصر اصلی برای مطالعه در ایام نوروز است. بنابراین از اواخر اسفند ماه همه چیز را برای درس خواندن ومطالعه را در عید آماده کنید. به این فکر کنید که در تعطیلات عید چند روز به سفر خواهید رفت و چند روز می توانید مطالعه کنید؟ هدف شما از یادگیری چیست؟ آیا می خواهید مطالب را گرد کنید یا نقاط ضعف را تقویت کنید؟ این سوالات از اساسی ترین سوالاتی است که برای برنامه ریزی دقیق و تهیه منابع مطالعاتی می توان به آنها پاسخ داد.

از هر ثانیه این تعطیلات لذت ببرید
حتما با خانواده به سراغ عزیزتان می روید یا این روزها را در سفر خواهید گذراند. اما برای سفر، در یک ماشین شخصی یا در وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، هواپیما، قایق یا اتوبوس برای مدت زمان مشخصی هستید. پیشنهاد ما این است که به عنوان یک دانشپذیر فعال و دغدغه مند این ثانیه ها را از دست ندهید. برای اینکه زمان را از دست ندهید، می توانید از پکیج های آموزش حسابداری استاد حامد ناصری استفاده نمائید یا زبان را اغاز کنید

تلفن همراهت را کنار بگذار
تحصیل در نوروز برای همه دانش آموزان چالش های خاص خود را دارد. بنابراین، همانطور که تلفن همراه خود را کنار می گذارید، گام های بزرگ تری برای افزایش تمرکز خود در حین مطالعه و موفقیت بردارید. می توانید هنگام مطالعه، تلفن همراه خود را کنار بگذارید و در پایان روز، چند ساعتی را به بررسی شبکه های اجتماعی و گپ زدن با دوستان خود اختصاص دهید. علاوه بر این، اگر برای پاسخ به سؤالات خاص یا حل مشکلات کلاس نیاز به تماس با استاد خود دارید، می توانید از آنها بخواهید که در ایام نوروز به صورت مجازی در قالب یک دوره آنلاین تدریس کنند. در این صورت زمان سفر در شلوغی عید کمتر می شود و زمان بیشتری برای مطالعه خواهید داشت.

سود ویژه و سود ناویژه شرکتها چیست؟
بیشتر بخوانید

چگونه برای درس خواندن در عید برنامه ریزی کنیم
مثل یک سحرخیز یا یک جغد شب باشید!
اتلاف وقت در عید نوروز کار سختی نیست و اگر دقت نکنید زمان در یک چشم به هم زدن می گذرد و روز تمام می شود. پس اگر در دوران دانشجویی مهمان به خانه شما آمدند یا به مهمانی رفتید، باید برنامه ای جایگزین برای مطالعه در ایام نوروز داشته باشید. بهتر است زمانی که همه تازه به خواب رفته اند یا صبح زود که هنوز هیچ کس در خانواده از خواب بیدار نشده است شروع به مطالعه کنید.

هنگام مطالعه نفس بکشید
اگر مطالعه در خانه شما را آزار می دهد، می توانید استراحت کنید. مثلاً وسایل مورد نیاز خود را بردارید و ساعت ها در حیاط یا تراس و حتی در صورت امکان در فضای سبز یا پارکی امن مطالعه کنید. این تغییر مکان برای درس خواندن در عید تنوع می آورد و کمتر تعجب می کنید که چرا من نمی توانم مثل بقیه خوش بگذرانم.

از آخرین فناوری ها استفاده کنید | بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

از آخرین فناوری ها استفاده کنید | بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

شاید ورود فناوری ها و فضای مجازی به زندگی واقعی انسان ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده باشد و برخی از مشاوران و والدین اصرار دارند که تلفن همراه خود را کنار بگذارید، اما گاهی اوقات این فناوری های جدید می تواند جان شما را نجات دهد. احتمالا اخیراً اخبار زیادی در مورد هوش مصنوعی شنیده اید و یکی از کاربردهای آن استفاده از آن در آموزش است. می توانید خودتان با استفاده از هوش مصنوعی یک آزمون آنلاین ایجاد کنید یا مشاوره آنلاین دریافت کنید و در ایام نوروز به یادگیری چیزهای جدید بپردازید .

دل نوشته ای درباره بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید

این بخش را مخصوص صحبت های درگوشی با شما عزیزان گذاشتم لطفا کمی دقت کنید :

توجه توجه !! دوستان گلم امروزه اشخاص از سن پائین دنبال پیدا کردن راحی برای موفق شدن هستند تا بتوانند آینده خود را تضمین نمایند و برای رسیدن به راه های موفق هیچ مسیری بهتر از یادگیری و اموزش نیست به خصوص برای افراد در سن پائین این راه معجزه خواهد کرد. به خصوص در ایامی مانند عید نوروز بهترین زمان برای کسب مهارت های جدید به خصوص آموزش های آنلاین است مانند پکیج های آموزش حسابداری استاد حامد ناصری که با بهترین متذ های آموزشی و بالاترین کیفیت آماده شده و در شمن پروژه محور نیز می باشد و با این پکیج های آموزش حسابداری می توانید از خدمات بعدی این پکیح ها نیز استفاده نمائید اگر سوالی داشتید در ارتباط با آموزش ها کارشناسان پاسخگو سوالات شما هستند و  در انجام پروژه های دریافتی شما را نیز همراهی خواهند کرد در ضمن این آموزش های فوق العاده را می توانید در سفر ، خانه و… همراه داشته باشید و از آنها بهره مند گردید.

اگر شما هم می خواهید از این قافله عقب نمائید چه آموزشی بهتر از آموزش حسابداری که این روزها نیز به دلیل بازار کار خوب و… طرفداران زیادی پیدا کرده است در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد که چرا آموزش حسابداری برای آینده شما عزیزان معجزه خواهد کرد.

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید و مرحله اصلی آموزش حسابداری

حسابداری مالی معمولاً به عنوان “زبان تجارت” شناخته می شود. با درک مفاهیم و اصول اولیه حسابداری، می توانید تصمیمات آگاهانه تری بگیرید، در گفتگوهای استراتژیک شرکت کنید و کسب و کارها را بسازید و مدیریت کنید. در اینجا ما 5 مرحله را به شما ارائه می دهیم که می توانید بدون هیچ دانش قبلی برای یادگیری حسابداری دنبال کنید.

1. خواندن و تجزیه و تحلیل صورت های مالی را بیاموزید
آموزش حسابداری مالی خود را با یادگیری نحوه خواندن و تجزیه و تحلیل سه صورت های مالی کلیدی آغاز کنید: ترازنامه، صورت سود و صورت جریان وجوه نقد. این اسناد حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد هزینه ها، درآمد، سود و سلامت مالی کلی کسب و کار شما هستند.

ترازنامه دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام کسب و کار شما را برای یک دوره زمانی خاص توصیف می کند. رابطه بین این مؤلفه ها در معادله حسابداری نشان داده شده است که به تأیید صحیح و متعادل بودن ترازنامه کمک می کند. دارایی ها باید همیشه برابر بدهی ها به اضافه حقوق صاحبان سهام باشد.

2. روش یادگیری را انتخاب کنید
گزینه های مختلف آموزش حسابداری از جمله دوره های حضوری، دوره های آنلاین، مطالعه کتاب حسابداری و مشاوره با همکاران وجود دارد. هر کدام بسته به شرایط شما مزایا و معایبی دارند.

3. برای یادگیری وقت بگذارید
صرف نظر از اینکه کدام روش آموزش حسابداری را انتخاب می کنید، زمان کافی را به آموزش خود اختصاص دهید. مفاهیم حسابداری بر روی یکدیگر بنا می‌شوند، بنابراین وقت گذاشتن برای درک کامل هریک قبل از حرکت، پایه محکمی برای یادگیری اصول پیشرفته‌تر فراهم می‌کند. ممکن است عجله کردن در سوالات پیچیده تر وسوسه انگیز باشد، اما فقط زمان مشخص خواهد کرد.

یادگیری را بخشی از روال خود قرار دهید. سطح مطالعه کتاب های درسی شما هر چه که باشد، حضور منظم در کلاس ها به شما این امکان را می دهد که به سمت اهداف آموزشی خود پیشرفت کنید.

4. روی برنامه های کاربردی دنیای واقعی تمرکز کنید
همانطور که اصول و معادلات آموزش حسابداری مالی را مطالعه می کنید، به یاد داشته باشید که هدف حفظ نیست، بلکه کاربرد است. دانش خود را تا حد امکان به کار بگیرید. در دوره های یادگیری حسابداری، خود را به جای صاحبان مشاغل قرار دهید و مفاهیم و اصول حسابداری را از طریق یادگیری مبتنی بر مورد در چالش های دنیای واقعی به کار ببرید. علاوه بر این، سعی کنید به نمونه هایی از حرفه خود فکر کنید. استفاده از معادلات و مفاهیم حاصل از تجربیات شخصی می تواند حس عمیق تری از ارتباط و درک را به یادگیری شما بیاورد.

5. شبکه با سایر حسابداران
مطمئن شوید که با متخصصان دیگری که حسابداری مالی را آموزش می دهند، ارتباط برقرار کنید. پیوستن به شبکه ای از یادگیرندگان اختصاصی می تواند حمایت و انگیزه ای برای بهبود مهارت های حسابداری شما ایجاد کند. افراد در شبکه شما ممکن است با چالش های مشابهی برای شما روبرو شده باشند، و شما می توانید دیدگاه و حمایت خود را علاوه بر جشن گرفتن موفقیت های یکدیگر ارائه دهید.

حسابداری صنعتی چیست؟
بیشتر بخوانید

مخاطبان آموزش حسابداری چه کسانی هستند؟

تمامی علاقه مندان به علم حسابداری می توانند از این آموزش استفاده کنند اما پیشنهاد به دانشجویان عزیز این است که اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند می توانند از اصول این آموزش شروع به یادگیری کنند.

به طور کلی، این آموزش برای افراد زیر انجام می شود:

علاقه مندان به حسابداری
کسانی که مایل به ورود به بازار کار هستند
و به طور کلی، برای هر کسی که به دنبال یادگیری اصول حسابداری است.
و از آنجایی که دوره های آموزشی ما به صورت پکیج ارائه می شود، افرادی که نمی توانند زمان خاصی را برای دوره ها و آموزش رزرو کنند یا کمبود وقت دارند نیز می توانند از این دوره های آموزشی بهره مند شوند.
چرا در این آموزش شرکت کنید؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا این آموزش را انتخاب کنید:

دلایل زیر برخی از مواردی است که می توانید با دانستن آنها به راحتی و با خیال راحت از این آموزش استفاده کنید:

اگر به این رشته علاقه دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این دوره ها می توانند به شما کمک کنند. به خصوص در تعطیلات غید همانطور که گفته شد زمان است برای آغاز اموزش های جدید ، علاوه بر این، اگر قصد افزایش دانش و اطلاعات خود را دارید، می توانید از بسته های آموزشی استاد حامد ناصری استفاده کنید.

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید | آموزش حقوق و دستمزد حسابداری و نحوه محاسبه حقوق

بهترین زمان آموزش حسابداری در تعطیلات عید | آموزش حقوق و دستمزد حسابداری و نحوه محاسبه حقوق

یکی از آموزش هایی که می توانید در تعطیلات عید می توانید از فرصت استفاده نمائید و آموزش ببینید آموزش حقوق و دستمزد می باشد ،

وظایف حسابداری در محاسبه حقوق کارکنان + فرمول
هنگامی که منابع انسانی اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه حقوق و دستمزد را در اختیار حسابداری قرار داد، فرآیند حقوق و دستمزد آغاز می شود. حسابداری حقوق کارکنان را بر اساس فرمول های محاسبه حقوق و بر اساس نرخ حقوق سالانه محاسبه و برای آنها فیش حقوقی تهیه می کند.

البته این کار با استفاده از نرم افزارهای حسابداری با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود و استفاده از نرم افزارهای غیر اورجینال توصیه نمی شود. در ادامه برای کسانی که قصد انجام این فرآیند را به صورت دستی دارند مراحل انجام این فرآیند را توضیح خواهیم داد.

آموزش گام به گام برای محاسبه حقوق
در این بخش نحوه محاسبه دستمزد و حقوق در حسابداری را گام به گام یاد می گیریم. اما قبل از یادگیری نحوه محاسبه حقوق، باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته توجه به کلیه فیش های قانونی است. اقلامی از قبیل دستمزد، حقوق اولاد، حق مسکن، کمک هزینه غذا و کار، کمک هزینه ایاب و ذهاب، مزایای غیرنقدی، پاداش تولید، سود سالانه و کلیه موارد مربوط باید در نظر گرفته شود.

ثبت دستمزد و حقوق در نرم افزار حسابداری

نکته بعدی این است که حقوق کارکنان از 3 قسمت پایه حقوق، کسورات و مزایا تشکیل شده است. به عبارت دیگر، عناصر حقوق کارکنان عبارتند از:

حقوق پایه: حقوقی که به کارکنان به عنوان مبنای حقوق پرداخت می شود.
کسورات: شامل تمام کسورات حقوق و دستمزد از جمله مالیات و بیمه می شود.
مزایا: کلیه مزایای قانونی شامل حق مسکن، عیدی، حق اولاد، پاداش و حق کار می باشد.
محاسبه حقوق و دستمزد در حسابداری را از کجا شروع کنیم؟ راهنمای گام به گام سامانه سپیدار
موضوع دستمزد و حقوق برای اکثر مدیران و حسابداران مشکل ساز است. در ادامه با هم محاسبه دستمزد و حقوق از صفر تا صد را بررسی می کنیم. با توجه به گستردگی موضوع پیشنهاد می کنیم در صورتی که به دنبال پاسخ به سوال یا راه حلی خاص خود هستید به صفحه حقوق و دستمزد مراجعه نمایید. در این صفحه به انواع مقالات تخصصی، مقیاس حقوق و دستمزد و آخرین اخبار در زمینه حقوق دسترسی خواهید داشت.

1- تعیین پایه حقوق در حسابداری حقوق و دستمزد اولین و مهمترین مرحله است
اولین مرحله در فرآیند حسابداری حقوق و دستمزد، تعیین پایه حقوق است. پایه حقوق سالانه تعیین می شود. تعیین پایه حقوق سالانه بر عهده شورای عالی کار است. این شورا متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرما و کارگر است و پس از تعیین تکلیف به تمامی واحدهای اقتصادی اطلاع رسانی خواهد شد.

البته تعیین حقوق اساسی به معنای وجود محدودیت در اعمال این حقوق اساسی نیست. حقوق کارمندان در یک گروه ممکن است با توافق کارفرمایان و کارمندان تعیین و به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا پروژه ای پرداخت شود. البته برای این تعیین حقوق اساسی باید قراردادی تنظیم شود.

اگر حقوق کارمندان ساعتی محاسبه شود باید ساعت حضور آنها نیز محاسبه و سپس حقوق آنها مشخص شود.

2- محاسبه اضافه کار در مرحله دوم شامل تعیین حقوق می باشد
اضافه کاری یکی از موضوعات مهم در بین حسابداران است. استفاده از اضافه کاری که بر اساس قانون اداره کار و بر اساس توافق طرفین تعیین می شود معادل 40 درصد بیشتر از نرخ متعارف مزد می باشد. محاسبه اضافه کاری شامل سقف ساعتی (حداکثر 4 ساعت در روز و 135 ساعت در ماه) می باشد. در مقاله محاسبه اضافه کاری سامانه سپیدار می توانید به طور کامل به قانون اضافه کار و نحوه محاسبه و پرداخت آن به کارکنان از صفر تا صد پی ببرید.

آموزش و یادگیری  نحوه بستن سال مالی

از دیگر مواردی که در تعطیلات عید می توانید به یادگیری آن بپردازید بستن حساب های مالی می باشد که در پایان سال یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که هر حسابدار باید انجام  پذیرد. بستن صحیح حساب های مالی بدون خروج از حساب یکی از مهم ترین دغدغه های حسابداران به خصوص در روزهای پایانی سال می باشد.

یادت نره بخونی : آموزش نحوه بستن سال مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *