مقالات

حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابداری مالیاتی چیست؟ آشنایی با قوانین حسابداری مالیاتی

قبل از پاسخ به این سوال که حسابداری مالیاتی چیست؟ بهتر است بدانید که همه ی مشاغل وظیفه دارند که بعد از گذراندن یک دوره مالی، درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت نمایند. به همین خاطر حسابداران باید رویدادهای مالی شرکت را جمع‌آوری نمایند و مبلغ مالیات قابل پرداخت را مشخص نمایند. در اصل حسابداری مالیاتی از زیرشاخه‌های حسابداری می باشد، که در آن تنها به مسائل مالیاتی خواهیم پرداخت.

امروزه، حسابداری مالیاتي روز به روز پراهمیت‌تر خواهد شد و نقش مهمی را در شرکت‌ها و سازمان‌ها ایفا ‌می نماید. اداره مالیات کشور برای درصد قابل پرداخت مالیات، یک سری قوانین لحاظ نموده که در قانون مالیات مستقیم قابل مشاهده خواهد بود. بهتر است بدانید مالیات ثبت‌های منحصر به فردی دارد، در ادامه مقاله به کاربرد، ثبت حسابداری و نکات مهم خواهیم پرداخت.

تعریف حسابداری مالیاتی چیست؟

حسابداری مالیاتی یا (Tax Accounting)  یکی از زیر شاخه‌های حسابداری می باشد، که در شرکت‌ها استفاده خواهد شد. در این نوع حسابداری، حسابدار مالیاتی تنها به مسائل مالیاتی توجه خواهیم کرد و به امور مالیاتی توجه می کنیم.

امروزه این شاخه از حسابداری‌ یکی از موضوعات مهم و کاربردی می باشد، که آشنایی با مفاهیم و مسائل آن، تاثیر مهمی در جلوگیری اشتباهات حسابدار مالیاتی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *