مقالات

کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟

کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟ در این مقاله به بررسی شاخه های مختلف رشته حسابداری می پردازیم و سوالات بسیاری از دانشجویان رشته حسابداری مانند مشاغل رشته حسابداری، انواع حسابداری، آیا رشته حسابداری مشکل است، درآمد حاصل از رشته حسابداری، بازار کار، مدیریت مالی یا حسابداری بهتر است و …

کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟ و چرا ؟

این سوالی است که قطعا توسط بسیاری از علاقه مندان به رشته حسابداری مطرح می شود.

البته با شنیدن نام شاخه های مختلف حسابداری مانند حسابداری تکمیلی، حسابداری مالیاتی، حسابداری عمومی و مقدماتی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری صنعتی، حسابداری فروش و … این سوال برای شما پیش می آید.

برای ورود به بازار کار و کسب درآمد در رشته حسابداری بهتر است فارغ از اینکه به کدام شاخه از رشته حسابداری اشاره می کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم شاخه های مختلف رشته حسابداری را بررسی کنیم.

حسابداری چیست ؟ و کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟

قبل از اینکه بفهمید کدام شاخه از حسابداری بهترین است، می خواهیم ابتدا مشاغل در زمینه حسابداری را بررسی کنید تا ذهنیت روشن تری نسبت به این رشته داشته باشید.

هر روز بر تعداد شرکت های ثبت شده افزوده می شود و هر یک از این شرکت ها به یک متخصص و حسابدار حرفه ای نیاز دارند، به همین دلیل به راحتی می توان نتیجه گرفت که چه تعداد موقعیت در انتظار فارغ التحصیلان رشته حسابداری است.

حسابداری از نظر اشتغال در راس همه رشته ها قرار دارد زیرا تمامی شرکت ها، موسسات، سازمان ها و حتی فروشگاه ها به حسابداری نیاز دارند، بنابراین آینده شغلی در رشته حسابداری بسیار روشن است. ممکن است بازار از چنان ظرفیتی برخوردار باشد که اگر حسابدار دانش حسابداری خاص عامل بازار را بداند، به هیچ وجه بیکار نخواهد بود. ( پک آموزش حسابداری )

امنیت نرم افزار ابری و مزایای نرم افزار حسابداری ابری
بیشتر بخوانید

کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟ و انواع حسابداری

کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟ و انواع حسابداری

اگر بخواهیم انواع حسابداری را نام ببریم و به سوال اصلی این مقاله نزدیک شویم که کدام شاخه از حسابداری است، انواع حسابداری را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد.

  1. حسابداری بازار کار مقدماتی
  2. حسابداری بازار کار پیشرفته
  3. حسابداری تکمیلی
  4. حسابداری مالیاتی
  5. حسابداری حقوق و دستمزد
  6. حسابداری صنعتی
  7. رایانه کار حسابداری مالی
  8. حسابداری فروش
  9. حسابدار ارشد

با توجه به اینکه کدام شاخه از حسابداری بهتر است، برای علاقه مندان به رشته حسابداری به سراغ سوال بعدی می رویم که قطعاً مهمترین چیزی است که در سال آینده با آن مواجه خواهند شد: آیا رشته حسابداری خوب است؟

آیا رشته حسابداری خوب است ؟ و کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که از آنجایی که فاصله دانش نظری و دانشگاهی با دانش عملی بسیار زیاد است، نمی توان تنها با دانش آکادمیک وارد عرصه اشتغال شد.

و مشکل افراد بیکار در رشته حسابداری عمدتاً نداشتن دانش عملی است. باید گفت حسابداری نیز مانند تمامی مشاغل دیگر باید از مرحله اول شروع شود که در اصل آموزش حسابداری کاربردی نامیده می شود.

هدف حسابداری کاربردی این است که کارآموز حسابداری بتواند پس از گذراندن دوره حسابداری در سطح مقدماتی امور شرکت را مدیریت کند، این امر معمولا پس از گذراندن دوره های دانشگاه امکان پذیر نیست و نیاز به دانش فنی بیشتری دارد.

بازار کار مدیریت مالی بهتر است یا حسابداری؟ بسیاری از دانشجویان ما که تصمیم گرفته اند کدام شاخه از حسابداری بهترین است و راه خود را در این زمینه پیدا کرده اند، به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند.

ماهیت حسابها در حسابداری
بیشتر بخوانید

در پاسخ به این سوال باید بگویم که همانطور که در قسمت قبل گفته شد رشته حسابداری معمولا از نظر اشتغال در رتبه اول تمامی رشته ها قرار می گیرد زیرا تمامی شرکت ها، موسسات، سازمان ها و حتی فروشگاه ها نیاز به یک حسابدار خبره دارند. و کاربرد.

در واقع باید گفت که چه در شاخه های مختلف حسابداری و چه در رشته مدیریت مالی، در صورت داشتن دانش کامل تئوری و فنی، قطعاً اشتغال آینده شما در بهترین شرکت های حسابداری کشور تضمین خواهد شد. نگران آن نباشید.

درآمد کدام شاخه از حسابداری بهتر است؟

به جرات می توان گفت امروزه کسب درآمد از رشته حسابداری یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی است، اما اگر می خواهید در این رشته درآمد خوبی کسب کنید ذکر آن نیز ضروری است.

همانطور که در قسمت قبل بارها اشاره کردیم، نه تنها باید دانشی را که در دانشگاه به دست آورده اید بیاموزید، بلکه باید دانش فنی لازم را در زمینه حسابداری نیز کسب کنید.

و برای این کار می توانید از پکیج های آموزش حسابداری استاد حامد ناصری که با بهترین و به روزترین متدهای آموزشی درست شده است استفاده نمائید. ( آموزش حسابداری )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *