مقالات

چالش های حسابداری

چالش های حسابداری

چالش های حسابداری  : بسیاری از افراد جامعه به کار حسابداری علاقه مند هستند، اما برای شروع یادگیری سردرگم و مردد هستند و در نهایت این شغل را رها می کنند.

به گزارش ایسنا، برخی از حسابداران تجربه و دانش کافی در حرفه حسابداری ندارند یا به دنبال ارتقای شغلی خود هستند اما مسیر را نمی شناسند. برای این دسته از افراد مسیر شغلی خاصی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. آموزش حسابداری مقدماتی تا پیشرفته یا به عبارتی آموزش حسابداری ویژه بازار کار که یک حسابدار مبتدی یا بی تجربه را آموزش می دهد تا به یک حسابدار با تجربه با جایگاه بالاتری را وارد بازار کنند.

شغل حسابدار چیست؟

حسابدار شخصی است که با ثبت و نگهداری داده های مالی به کلیه امور مالی شرکت اعم از محاسبه دستمزد و حقوق، تهیه گزارش فصلی، ارسال لیست بیمه و … رسیدگی می کند. در سطح بالاتر، او یک حسابدار رسمی است که به مدیران کمک می کند تا با گزارش صورت های مالی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی عملکرد شرکت، اهداف مناسبی را برای آینده شرکت تعیین کنند. اما چالش حسابداری از آنجا شروع می شود که برخی از حسابداران یا بهتر بگوییم حسابداران مبتدی قادر به انجام وظایف خود به درستی نیستند. به عبارت دیگر، آنها نمی دانند برای حل مشکل چه کاری انجام دهند یا برای بهبود مهارت های خود چه باید بکنند.

با چالش های حسابداری آشنا شوید!

مانند هر حرفه دیگری، شروع یک حسابدار پر از اتفاقات جدید و ناشناخته است. حسابداری که به تازگی شروع به کار کرده است با چالش های زیادی مواجه است. صرف داشتن مدرک حسابداری باعث نمی شود که فرد حسابدار شود. کار با اعداد و ارقام عواملی مانند تنوع و پیچیدگی موضوعات، حجم زیاد کار، خستگی، کسالت، ناآگاهی، بی دقتی و عملیات های تکراری خطر خطا را افزایش می دهد.

علی الحساب چیست؟
بیشتر بخوانید

چالش های حسابداری چیست ؟ و یک حسابدار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چالش های حسابداری چیست ؟ و یک حسابدار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک حسابدار برای اینکه بتواند در شغل خود موفق باشد باید دارای یک سری ویژگی باشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 دانش و معلومات حسابداری
•    مهارت اجرایی
•     دقت بالا در حین کار
•    رازداری
•    تجربه حسابداری

دانش و معلومات حسابداری

اولین قدم برای ورود به رشته حسابداری داشتن دانش و آشنایی با مفاهیم پایه علم حسابداری مانند آشنایی با مفاهیم نظری شامل تعاریف و مفروضات حسابداری، اصول حسابداری، بندهای محدود کننده حسابداری، استانداردهای حسابداری و حسابرسی و … می باشد.
بخشی دیگر از دانش و لوازم مورد نیاز حسابداران، آگاهی از قوانین و مقررات کشور برای اجرای عملیات حسابداری است که شامل قوانین مالیات مستقیم و ارزش افزوده، قوانین تجارت، کار و تامین اجتماعی، قانون صدور چک و مقررات بانکی، دستورالعمل ها و دستورالعمل های حرفه ای و همچنین آیین نامه ها و بخشنامه های صادره در زمینه قوانین می باشد .

مهارت اجرای اصول حسابداری

اساسی ترین مهارت اجرایی یک حسابدار توانایی صدور اسناد حسابداری، کار با نرم افزار حسابداری و اکسل، محاسبه دستمزد و حقوق، تهیه صورت های مالی اولیه و اظهارنامه مالیاتی، محاسبه بهای تمام شده کالا و … می باشد. برای توانمندسازی و تقویت این مهارت راهی جز آشنایی با نرم افزارهای حسابداری و انجام کارهای عملی وجود ندارد.

دقت بالا در کار

پرداختن به انواع اسناد و ارقام احتمال خطا در کار حسابداری را افزایش می دهد. بنابراین یکی از عوامل مؤثر برای موفقیت در کار حسابداری نظم، تمرکز و دقت در کار است. بررسی اکانت های ناسازگار منجر به اتلاف وقت و انرژی می شود که گاهی باعث خستگی حسابدار می شود و او را به اشتباهات بیشتر سوق می دهد. بنابراین تقویت مهارت تمرکز و دقت یکی از عواملی است که می تواند کار حسابداری را کامل و لذت بخش کند.

آموزش قرارداد آتی
بیشتر بخوانید

محرمانگی و حفظ محرمانه بودن اطلاعات مالی شرکت

یکی از مهمترین ویژگی های حسابدار توانایی آنها در حفظ اسرار شرکت و جلوگیری از افشای مسائل مالی حتی در بین اعضای شرکت است. به عبارت دیگر، حسابدار محرمانه اسرار مالی شرکت و تجارت است. بنابراین، اخلاق حرفه ای یک حسابدار ایجاب می کند که همواره به این ویژگی توجه داشته باشد و تعهد خود را نسبت به آن پرورش دهد.

تجربه حسابداری

عواملی که در بالا ذکر شد ویژگی های کلی است که حسابداران باید در زمینه حسابداری در هر کسب و کار یا کسب و کاری داشته باشند و بدون شک ورود و فعالیت در حوزه حسابداری غیر ممکن است. اما برای داشتن تجربه و سوابق خوب در زمینه کار حسابداری، به کارگیری دانش، اطلاعات و مهارت های قبلی به طور همزمان حیاتی و ضروری است. تجربه با پشتکار و تمرکز بر هدف، توجه به اشتباهات گذشته و درس گرفتن از آنها در طول زمان پدیدار می شود. پس از آن، تجربه نشان می دهد که چراغ راهنمایی یک حسابدار بزرگتر می شود و کمتر اشتباه می کند.

بهترین راه حل برای به حداقل رساندن چالش های یک حسابدار مبتدی چیست؟

بهترین توصیه برای یک حسابدار مبتدی یادگیری مهارت های عملی حسابداری می توانید از پکیج های آموزشی استاد حامد ناصری استفاده نمائید تا با آموزش های عالی که با بهترین متد آموزشی دنیا و با برترین استاد آموزش داده می شود بتوانید مانند یک حرفه ای وارد بازار کار شوید، اما همچنین باید در سال های اول کار، در کنار یک مدیر حسابداری با تجربه کار کنید. • تجربه ای که شما را قادر می سازد در هنگام مواجهه با چالش های حسابداری اقدام مناسب انجام دهید. و مهمتر از همه این است که همیشه در کار استقامت داشته باشید و از اشتباهاتان بهترین درس و تجربه را بیاموزید.

حسابداری پیمانکاری
بیشتر بخوانید

یادت نره بخونی : محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان

انواع مرخصی در قانون کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *