مقالات

حسابداری مدارس دولتی

حسابداری مدارس دولتی

حسابداری مدارس دولتی از زیرشاخه های حسابداری می باشد که در بیشتر مواقع دارای بازار کار بسیار گسترده ای می باشد. برای اموزش حسابداری مدرسه لازم خواهد بود تا به نکاتی توجه نمائید که ما در این مقاله برای شما عزیزان گرداوری خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات کامل درباره اینکه حسابداری مدارس چگونه می باشد و آموزش حسابداری مدارس را چگونه می توان دریافت کرد تا انتهای این مقاله با ما همراه گردید.  ( آموزش حسابداری )

حسابداری مدارس دولتی چیست ؟

برای تعریف حسابداری مدرسه نخست باید بدانیم که مبحث حسابداری دارای شش شاخه می باشد که پیش از رسیدن به تعریف حسابداری مدرسه باید توضیح دهیم که این نوع حسابداری زیر شاخه کدام یک از موارد حسابداری می باشد.

  • شاخه اول حسابداری خدماتی می باشد که همان گونه که از نامش پیدا می باشد شامل سازمان ها و شرکت های می گرددد که درآمدشان از طریف انجام خدمات می باشد.
  • شاخه دوم حسابداری بازرگانی می باشد که در این حسابداری ثبت خرید و فروش و گزارشات مربوط به آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مرتبط با شرکت هایی می باشد که کار آن ها خرید و فروش می باشد.
  • شاخه سوم حسابداری تولیدی می باشد و شرکت هایی که مواد اولیه را تبدیل به مواد مصرفی می نمایند از این نوع حسابداری استفاده می نمایند.
  • شاخه چهارم حسابداری پیمانکاری است و برای شرکت های پیمان کار برنامه ریزی گشته است.
  • شاخه پنجم حسابداری اعتبارات اسنادی می باشد که در شرکت ها و موسساتی مورد استفاده می باشد که بازرگانی خارجی خواهند داشت.
  • شاخه اخر مربوط به حسابداری دولتی می باشد که مربوط به سازمان های دولتی هستند.
روش ‌های تامین مالی و جذب سرمایه‌ گذار
بیشتر بخوانید

بنابراین با تعریف این ۶ مورد کاملا  واضح است که حسابداری مدارس جزو دسته اول یعنی حسابداری خدماتی محسوب می گردد.

ثبت بخش درامد ها بسته به این که مدرسه دولتی یا غیر انتفاعی باشد متفاوت می باشد.

در مدارس دولتی با توجه به این که درامد فقط از راه وزارت آموزش و پرورش می باشد و همه ی درامد از این راه دریافت می گردد ثبت درامد کار بسیار ساده ای می باشد.

اما در مدارس غیر دولتی یا غیر انتفاعی درآمد از طرق گوناگونی نظیر کلاس های تقویتی و المپیاد ، فوق برنامه ها و کمک های مردمی و کلاس های کنکور حاصل خواهد شد.

حسابداری مدارس دولتی و معرفی نرم افزار آن

حسابداری مدارس دولتی و معرفی نرم افزار آن

از نرم افزار های حسابداری مدارس که مورد تایید وزارت اموزش و پرورش کشور نیز می باشد می توان به نرم افزار حسابداری مدارس school accounting اشاره نمائیم

این نرم افزار توسط شرکت سامانه پرداز وستا طراحی گشته و به شما عزیز ان این امکان را خواهد داد تا به آسانی اعداد و ارقام و اطلاعات را پردازش نماید.

از نرم افزار های معتبر دیگر حسابداری مدارس می توان به نابو، همکلاسی و اکسان اشاره نمائیم.

برای آن که قادر باشید تا در انواع نرم افزار حسابداری مدارس تسلط پیدا کنید لازم است با مفاهیم و اصول پایه این شاخه از حسابداری آشنا گردید.

نرم افزار حسابداری همکلاسی دارای محیط کاربرپسندی می باشد که استفاده از آن را بسیار آسان کرده و شما قادر خواهید بود تا تراز مالی را در هر زمان به صورت گزارش کامل از آن دریافت نمائید.

مالیات کسب و کار های اینترنتی
بیشتر بخوانید

در این نرم افزار قادر خواهید بود تا رکورد هایی که ثبت گشته اند را ویرایش یا حتی حذف نمائید و گزارش های حسابداری خود را در قالب pdf دریافت نمائید.

حسابداری مدارس دولتی و بهترین نرم افزار رایگان آن چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده، دریافت نظر سنجی ها و آمار ها از حسابداران مدارس، بیش ترین رضایت از نرم افزار حسابداری مدارس را حسابدارانی که از نرم افزار حسابداری مدارس همکلاسی استفاده می نمودند داشته اند.

بهتر خواهد بود تا آموزش حسابداری مدارس را با این نرم افزار آغاز نمائید.

نرم افزار حسابداری مدارس غیر انتفاعی نیز تفاوت خاصی با دیگر نرم افزار ها نخواهد داشت و همان گونه که توضیح داده شد بیشترین تفاوت اموزش حسابداری مدارس در مدارس غیر انتفاعی و دولتی در حقوق و دستمزد و در منبع درامد می باشد.

از دیگر نرم افزار های رایگان حسابداری مدارس نرم افزار هوشمند پویان می باشد که این نرم افزار میتواند مدیریت مالی مدارس را در سطح بالایی انجام بدهد.

در این نرم افزار میتوان اسناد ثبت شده را از طریق شماره سند و مدارک سند جستجو نمائید. ( پکیج آموزش حسابداری )

حسابداری مدارس دولتی و مزایای آن

استفاده از سامانه حسابداری مدارس همکلاسی مزایای زیادی خواهد داشت که مدارس و محیط های اموزشی را به سمت استفاده از این سامانه جذب کرده است. این مزایا عبارت خواهد بود از:

  • انطباق این سامانه حسابداری مدارس با نیاز های مدارس
  • قابلیت مدیریت حقوق پرسنل و امور مالی مربوط به شهریه ها و چک
  • قابلیت پشتیبانی از گزارشات مالی
  • محیط نرم افزاری این سامانه کاربر پسند بوده و کار با آن آسان است.
  • وجود پنل های جداگانه برای استفاده حسابداران
  • قابلیت دسترسی و استفاده در کامپیوتر و تبلت و موبایل
حسابداری چیست؟ بررسی بازار کار رشته حسابداری
بیشتر بخوانید

قابلیت های نرم افزار حسابداری مدارس همکلاسی

نرم افزار حسابداری مدارس هملاسی محیطی کاملا شخصی سازی گشته بر اساس نیاز های مدارس دارد و همینطور با دستور العمل های مالی اموزش و پرورش و سامانه حسابداری مدارس کاملا منطبق می باشد.

این نرم افزار از انواع گزارشات مالی و حسابداری پشتیبانی می نماید و همچنین به سیستم شهریه الکترونیک دسترسی خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر : مالیات تکلیفی چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *