مقالات

آینده شغلی رشته حسابداری

آینده شغلی رشته حسابداری

آینده شغلی رشته حسابداری چیست؟ آیا حقوق حسابدار نسبت به سایر مشاغل خوب است؟ برای ورود به بازار کار حسابداری به چه آموزش هایی نیاز داریم؟ وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان رشته حسابداری چگونه است؟ توسعه و ارتقاء شغلی در حسابداری چگونه کار می کند؟ آیا می توان به سرعت وارد بازار کار شد و شغلی یافت؟ همه این سوالات باعث نگرانی دانشجویان حسابداری و دانشجویان حسابداری شده است. در این مقاله به سوالات شما در این مورد پاسخ خواهیم داد.

یادگیری حسابداری چقدر طول می کشد؟ | آینده شغلی رشته حسابداری

آموزش حسابداری مسیرهای مختلفی را طی می کند. گاهی از ابتدای دبیرستان و دانشگاه وارد رشته های تحصیلی حسابداری می شویم. ثبت نام در دانشکده حسابداری از پایه نهم تا دهم است و دانش آموزان در طول تحصیل قبل از کالج اصول حسابداری و نحوه تبدیل شدن به یک حسابدار موفق را یاد می گیرند.

برخلاف این روش، دوره های آکادمیک در سطح دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موجود است. آینده شغلی حسابداری برای افراد قطعاً با توجه به این موارد متفاوت خواهد بود. دانشجویان حسابداری از ابتدا با مفاهیم اولیه حسابداری آشنا هستند، اما دانشجویان حسابداری برای یادگیری این موضوعات باید حداقل 2 سال دوره آموزشی اولیه را بگذرانند.

البته گذراندن دوره های حسابداری در مدارس آزاد نیز می تواند راهی برای یادگیری حسابداری و استانداردهای آن باشد. در دوره های آموزشگاهی، امور جاری در دروس عمومی و خارج از موضوع وجود ندارد و فقط دروس و سرفصل های اصلی تدریس می شود. در ادامه به بررسی آینده مشاغل حسابداری در ایران و خارج از ایران می پردازیم.

سود ویژه و سود ناویژه شرکتها چیست؟
بیشتر بخوانید

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران

آینده حرفه ای حسابداری در ایران کاملا روشن است. در حال حاضر درصد بالایی از فارغ التحصیلان رشته حسابداری شاغل هستند. همیشه در بین فارغ التحصیلان دانشکده ها، دانشگاه ها و مدارس استخدام حسابدار وجود دارد. آینده شغلی حسابداری روشن به نظر می رسد، با راه هایی برای کسب درآمد بیشتر و فرصت های شغلی بهتر. استخدام حسابداران خبره و خبره در تمامی شرکت ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی رایج است. حتی با گذراندن دوره های تخصصی مانند حسابداری صنعتی، حسابداری قراردادی، حسابداری مالی، حسابداری مالیاتی و حسابرسی می توانید برای بدست آوردن مشاغل بهتر تلاش کنید.

داشتن یک رزومه حسابداری خوب می تواند شانس شما را برای به دست آوردن مشاغل بهتر افزایش دهد.

در خارج از ایران می توانید به عنوان حسابدار و فریلنسر از راه دور استخدام شوید

آینده شغلی رشته حسابداری در خارج از ایران

آینده حرفه ای حسابداری در خارج از ایران نیز مانند ایران روشن است. با این تفاوت که در خارج از ایران مهارت و توانایی حسابدار در کار با نرم افزارهای حسابداری و ابزارهای مختلف بیشتر به چشم می خورد. زمانی که به عنوان مثال دوره حسابداری در فناوری اطلاعات یا حسابداری ابری را گذرانده باشید، در خارج از ایران شغل حسابداری موفق تری خواهید داشت. همچنین می توانید شانس خود را برای مشاغل مدیریتی با دوره هایی مانند MBA و DBA امتحان کنید. مطالعه حوزه ها و گرایش های مالی جدید مانند هوش مصنوعی در حسابداری در حال حاضر تنها در خارج از ایران امکان پذیر است.

حسابداری هزینه چیست؟
بیشتر بخوانید

وضعیت روندهای بازار کار در حوزه حسابداری ( آینده شغلی رشته حسابداری )

. بازار کار حسابداری از حسابداران ساده گرفته تا حسابداران خبره و خبره اشباع نشده است. در عمل هرگز این اتفاق نمی افتد. همیشه برای یک حسابدار واجد شرایط کار وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، با ورود گرایش های جدید، باید خود را برای کسب مهارت های بیشتر و یادگیری ابزارها و قابلیت های جدید آماده کنید. آینده حرفه ای یک حسابدار به کسب مهارت های بیشتر بستگی دارد. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که همه حسابداری را می داند و نیازی به آموزش اضافی ندارد. استانداردهای حسابداری و روش تهیه صورتهای مالی پایه همیشه به روز می شود. بنابراین همیشه باید برای شرکت در دوره های جدید حسابداری برنامه ریزی کنید.

حقوق یک حسابدار چقدر است؟ ( آینده شغلی رشته حسابداری )

حقوق یک حسابدار چقدر است؟ ( آینده شغلی رشته حسابداری )

حقوق حسابداران بر اساس مهارت، توانایی، تخصص، موقعیت و تجربه حرفه ای آنها تعیین می شود. آینده حرفه حسابداری شما زمانی روشن به نظر می رسد که در مورد نرم افزارهای کاربردی و گرایش های جدید بدانید و هرگز بیکار نخواهید ماند. در طول دوره کارآموزی، آزمایشی و آموزشی، ممکن است کمتر از حقوق مصوب اداره کار دریافت کنید. اما پس از این مدت حداقل حقوق دریافتی حسابدار به میزان مصوب وزارت کار خواهد رسید. با یادگیری دوره های حسابداری و کسب تجربه، حقوق شما نیز افزایش می یابد. با این حساب می توانید برای ارتقای شغلی و حقوق بالاتر برنامه ریزی کنید.

سوالات مصاحبه شغلی حسابداری

کارآموزی حسابداری چیست؟
بهترین زمان برای شروع یادگیری حسابداری در مدرسه و دانشکده های حسابداری است.

حسابداری املاک و مستغلات
بیشتر بخوانید

بهترین زمان برای شروع یادگیری حسابداری در مدرسه و دانشکده های حسابداری است.

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟
یادگیری حسابداری می تواند برای همه گروه های سنی مناسب باشد. اما دانشجویان تمایل بیشتری به کار و یادگیری حسابداری دارند. وقتی وارد دانشکده حسابداری یا رشته حسابداری می شوید از اتلاف وقت و از دست دادن فرصت های شغلی جلوگیری می کنید. با ثبت نام در کالج حسابداری بسته می توانید بلافاصله آموزش خود را شروع کنید. در حال حاضر، کالج حسابداری از حسابداران خبره دو تخصص زیر را ارائه می دهد:

حسابداری فناوری اطلاعات
حسابداری ابری (شبکه کامپیوتری و نرم افزار)
دانش آموزان پسر در پایه های 9-10 می توانند برای رشته حسابداری درخواست دهند و در این آکادمی فناوری مالی ثبت نام کنند. جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 97 917 916 021 تماس حاصل فرمایید.با حمایت موسسه پکت از هنرجویان هنرستان جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و اشتغال زایی می توانید آینده شغلی خود را در رشته حسابداری ضمانت کنید.

برای مطالعه بیشتر : بهای تمام شده چیست

آموزش حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *