مقالات

کاردکس انبار چیست؟

کاردکس انبار چیست؟

کاردکس انبار چیست؟ در بنگاه ها و سازمان های متوسط ​​و بزرگ، انبار مهم ترین عنصری است که کالاها و محصولات تولیدی یا وارداتی را می توان در آن ثبت و نگهداری کرد. همچنین لازم به ذکر است که ورود و خروج محصولات به انبار نیاز به کنترل و نظارت فوری دارد تا مشکلی پیش نیاید.

با این اقدام صاحبان مشاغل و کارگران انبار از موجودی کالا در انبار مطلع شده و بر اساس آن تصمیمات مالی اتخاذ می کنند. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که کاردکس انبار چیست؟ و انواع جعبه های مقوایی را شرح دهد. تمامی مطالب ذکر شده را به صورت متنی و تصویری آموزش خواهیم داد تا کاملا در جریان مسائل باشید.

کاردکس انبار چیست؟ اساسی ترین سوالی که برای درک بهتر این مقاله باید به آن پاسخ دهیم همین سوال است. در انبار، سازمان ها و بنگاه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ به منظور اطلاع و آگاهی از مقدار موجودی و مقدار کالای آماده فروش و اطلاع از واردات و صادرات مواد، انبار را ثبت و ثبت می کنند که در اصطلاحات حسابداری Warehouse Cardex نامیده می شود.

کاردکس انبار باید با دقت و دقت انجام شود زیرا کوچکترین خطا تمامی محاسبات انبار را خراب می کند. به عبارت ساده تر، اگر بخواهیم کارتکس انبار را توصیف کنیم، باید بگوییم که مجموعه مراحل و اقداماتی که انباردار برای یافتن و رفع اختلاف کالاهای وارداتی و صادراتی انجام می دهد، انبار کاردکس نامیده می شود.

کاردکس انبار چیست؟ انواع و نمونه کاردکس انبار

کاردکس انبار چیست؟ انواع و نمونه کاردکس انبار

در حسابداری انبار با مفهومی به نام کاردکس انبار مواجه هستیم. کارتکس انبار فرمی است که اطلاعات محصول را هنگام ورود یا خروج کالا از انبار ثبت می کند.

Cardex که در زبان عامیانه Kartex نیز نامیده می شود، اطلاعات مربوط به کالاهای موجود در انبار است که بر اساس آن مدیر عامل تصمیمات مالی و اقتصادی را در داخل سازمان اتخاذ می کند. در تصویر زیر اطلاعاتی که باید در کارتکس انبار درج شود را به طور کامل و جامع شرح داده ایم.

کاربرد Cardex انبار چیست؟

کاربرد Cardex انبار چیست؟ اولین و شاید مهمترین کاربرد کاردکس انبار، امکان ردیابی و نظارت بر ریالی تمامی محصولات و کالاها در زمان و مشخصات مشخص شده باشد. کاربرد دیگری که می توان برای کاردکس انبار ذکر کرد. تجسم وضعیت کالاها و محصولات در انبار جهت ثبت در اسناد حسابداری در نظر گرفته شده است.

مالیات بر ارث
بیشتر بخوانید

هنگامی که محصول وارد انبار شرکت می شود یا از انبار خارج می شود، به صورت دقیق و فوری در کارتکس انبار ثبت می شود و با توجه به اطلاعات کارتکس، در اسناد حسابداری قید می شود. به یاد داشته باشید که کارتکس انبار و کارتکس کالا یکی هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

مزایای کاردکس انبار چیست؟

انبارداری یکی از پیچیده ترین فعالیت هایی است که کارخانجات و مشاغل انجام می دهند و یک کارتکس انبار خوب باید بتواند اطلاعات انبار را بدون تخلف و خطا ثبت کند تا دیگر مشکل ذخیره سازی نداشته باشد و از بروز خطا و مشکل در سازمان جلوگیری شود. برای بیان مزایای کاردکس انبار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عناصری را که راکد شده اند شناسایی کنید
  • دسترسی سریع و آسان به انبار
  • اطلاعات دقیق و ثبت لحظه ای کالاهای وارداتی و صادراتی
  • برای ثبت سفارشات موجودی انبار را بدانید
  • سرعت حسابداری و داشتن آمار دقیق از مواد اولیه
  • انواع کارت های انبار

تا اینجا در مقاله می دانیم کاردکس انبار چیست؟ و اینکه چقدر مفید است اما حالا می خواهیم شما را با انواع کارتکس موجود در انبار آشنا کنیم و در مورد هر کدام توضیحات مختصری بدهیم تا بتوانید مطالب را به خوبی درک کنید. انواع محصول Cardex را با جزئیات لازم در تصویر زیر شرح داده ایم.

انواع کارت های انبار چیست؟

انواع کارت های انبار چیست؟

دو نمونه از انواع کارت های ذخیره سازی

شماره کاردکس
این کارتکس کارتکسی است که به تعداد کالاها و محصولات موجود در انبار توجه دارد و با توجه به تعداد ورود، تعداد باقیمانده و تعداد خروج رتبه بندی می شود. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از نرم افزارها، اکثر نرم افزارهای انبار به همین صورت عمل می کنند و کالاهای موجود در انبار را بر اساس تعداد آنها بررسی می کنند.

Cardex عدد ریال
در کاردکس، تعداد ریال، علاوه بر توجه به تعداد ورودی و خروجی از انبار، ارزش ریالی محصولات نیز برجسته شده است. در اصطلاح انبارداری به این کاردکس کارتکس حسابداری نیز می گویند. این کاردکس به دلیل تمرکز بر ارزش ریالی اغلب در بخش مالی شرکت ها استفاده می شود.

نامه عدم فعالیت شرکت چیست؟
بیشتر بخوانید

چگونه یک کارتکس انباری مناسب تهیه کنیم؟

(کاردکس انبار چیست؟ )
چگونه یک کارتکس انبار خوب ایجاد کنیم؟ در انبار برای ایجاد کارتکس مناسب برای هر محصول باید کارت مخصوص به خود را داشته باشد، نام و کد محصول روی این کارت نوشته شده و در قفسه کارتکس نگهداری می شود. این کار در گذشته به صورت دستی انجام می شد، اما امروزه می توانید نقشه های انبار را نیز با سیستم ایجاد کنید.

گزارش کاردکس انبار چیست؟

گزارش انبار کاردکس چیست؟ کاردکس کالا گزارشی است که در آن سازمان ها و کارخانجات گزارش تفصیلی کالاهای خود را در انبار به نمایش می گذارند و هدف از جمع آوری آن اطلاع از تعداد و مقدار کالاهای موجود در انبار می باشد. میزان واردات، صادرات و مقدار باقیمانده انبار در گزارش کاردکس ذکر شده است.

کاردکس انبار در نرم افزار حسابداری

برای درک بهتر کاردکس انبار چیست؟ امروز ما به طور سیستماتیک Cardex را آماده می کنیم. می خواهیم نحوه تهیه و ارائه موجودی در نرم افزار حسابداری کاردکس را به شما آموزش دهیم.

برای تهیه کارتکس انبار در نرم افزار حسابداری ابتدا از منوی اطلاعات انبار گزینه کارتکس کالا را انتخاب کرده سپس در پنجره نمایش داده شده کد انبار و کد کالا را وارد نمایید. با فشردن دکمه Enter مشخصات محصول مورد نظر نمایش داده می شود.

3 نکته ضروری که باید در مورد کاردکس انبار بدانید چیست ؟

3 نکته ضروری که باید در مورد کاردکس انبار بدانید چیست ؟

تا این قسمت از مقاله سعی شده است تمامی عناصر و مفاهیم مورد نیاز Cardex برای کالا و Cardex برای انبار توضیح داده شود تا سوال مبهمی برای شما پیش نیاید. گفتیم کاردکس انبار چیست؟ و چگونه می توان یک کارتکس خوب تهیه کرد؟ در ادامه بحث 3 نکته مهم را می گوییم که دانستن آنها در رابطه با گزارش کاردکس کمک زیادی به شما می کند.

1. بازسازی کاردکس چیست؟
هنگامی که کارتکس کالا بدون در نظر گرفتن مبلغ ریال و با بی توجهی به زمان ورود کالا به انبار ثبت می شود، در آن زمان انباردار یا حسابدار برای جلوگیری از بروز مشکل و سهل انگاری، اقدام به بازسازی کارتکس انبار و اجباری می نماید. اطلاعات دقیق کاردکس برای گزارش اگر می خواهید معامله گر شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله معامله گر کیست را مطالعه کنید؟

قوانین مورد نیاز حسابداران
بیشتر بخوانید

2. شرایط بازسازی جعبه کارت کالا
پس از یافتن پاسخ این سوال: انبار کاردکس چیست؟ باید بدانید در چه شرایطی کاردکس بازیابی می شود. نیاز به بازسازی انبار کاردکس دلایل و شرایطی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ردیفشرایط بازسازی کاردکس کالا
1زمانی که بهای تمام شده یک محصول بر اثر اشتباه انباردار و یا سهل انگاری کارکنان، کم و یا زیاد درج شده باشد.
2زمانی که تعداد کالای وارده و یا صادره، اشتباه یادداشت شده باشد.
3زمانی که پس از تکمیل کاردکس، قیمت تمام شده محصول تغییر کند
4زمانی که محصول جدید وارد انبار می‌شود و یا از انبار خارج می‌گردد یعنی مانده انبار تغییر نموده است در این صورت باید کاردکس بازسازی شود.

3. اثرات بازسازی Cardex بر حسابداری مالی
طبیعی است که بازسازی کاردکس اثرات حسابداری خواهد داشت. اثرات بازسازی کاردکس در انبار بیشتر مربوط به ثبت مجدد اسناد حسابداری بهای تمام شده و سند اصلاحی است که باید در این خصوص تهیه کنیم.

اگر می خواهید مبحث انبارداری را به خوبی درک کنید و مدیریت انبار بی دردسر داشته باشید، مطالعه مقاله آموزش مدیریت انبار را به شما توصیه می کنیم.

نتیجه

کاردکس انبار چیست؟ در انبار، سازمان ها و بنگاه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ به منظور اطلاع و آگاهی از مقدار موجودی و مقدار کالای آماده فروش و اطلاع از واردات و صادرات مواد، انبار را ثبت و ثبت می کنند که در اصطلاحات حسابداری Warehouse Cardex نامیده می شود.

در این مقاله سعی شده است تمامی نکات مهم و قابل توجه کاردکس انبار، استفاده از آن و مزایایی که برای سازمان ها به همراه دارد، به طور کامل و واضح بیان کنیم تا تسلط کافی بر این موضوعات داشته باشید. شما می توانید نظرات و سوالات خود را از قسمت نظرات برای ما بنویسید.

برای مطالعه بیشتر : چگونه مالیات کمتری بدهیم؟

آموزش حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *