مقالات

دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

رشته حسابداری یکی از رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد و افراد زیادی تمایل به ادامه تحصیل در این رشته و در نتیجه ورود به بازار کار حرفه ای حسابداری دارند. اگرچه با پیشرفت های تکنولوژی در سال های اخیر ابزارهایی مانند نرم افزار حسابداری، نرم افزار مالی، نرم افزارهای مالی یکپارچه در شاخه های مختلف و برای انواع مشاغل تولید شده است که یک حسابدار باید نحوه کار با نرم افزار حقوق و دستمزد را بداند. ; اما حضور یک یا چند حسابدار در هر شرکتی امری ضروری و الزامی است و بازار کار این حوزه همواره پذیرای حسابداران جدید یا با تجربه است.

اما یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در رشته حسابداری مرتکب می شوند این است که فکر می کنند برای ورود به این رشته باید مهارت های ریاضی بالایی داشته باشند. اگرچه حسابداری بیشتر شبیه علم اعداد است، اما دانش ریاضیات پیشرفته برای CPA ضروری نیست.

علیرغم تصورات رایج از ریاضیات، بیشتر ریاضیدانان رشته خود را بیشتر به عنوان یک هنر می دانند تا یک علم. ریاضیدانان معمولاً از فرمول ها و اعداد برای رسیدن به نتایج خاصی استفاده می کنند. هیچ مدلی وجود ندارد که معادلات ریاضی برای آن مورد نیاز باشد، و موضوع بسیار مبهم‌تر از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند.

حسابداری | دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

اگر علم دقیقی وجود داشته باشد احتمالاً حسابداری است. حسابداری از اعداد و مجموعه‌ای از فرمول‌های ریاضی برای پاسخ به سؤالات خاص استفاده می‌کند. این فرمول ها تغییر نمی کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید ترازنامه یک شرکت را تهیه کنید، همیشه همان مراحل را دنبال می کنید و از همان فرمول های ریاضی استفاده می کنید. حسابداری موضوع بسیار دقیق و واضحی است که برای آن روال خاصی دارید و نیازی به کشف و ایجاد فرمول های جدید نخواهید داشت.

شباهت ها و تفاوت های ریاضی و حسابداری چیست؟ | دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

هم حسابداری و هم ریاضیات برای حل به اعداد، معادلات و مسائل خاص متکی هستند و تا حدودی شبیه هم هستند. در حسابداری، برای هر کاری که شما به عنوان یک حسابدار ملزم به انجام آن هستید، یک هدف تعریف شده وجود دارد. این فرمول ها ابزارهایی هستند که برای هدف خاصی در نظر گرفته شده اند که با محاسبه آنها می توانید به یک پاسخ و نتیجه برسید.

Cfo چیست؟
بیشتر بخوانید

یعنی: نرم افزارهای تولیدی و نرم افزارهای تجاری

در ریاضیات، تصویر مبهم و نامشخص است. از فرمول ها می توان برای حل هر چیزی استفاده کرد، از تعیین میزان سوخت یک هواپیما تا محاسبه مدت زمانی که انسان طول می کشد تا به ماه برسد. بنابراین پیچیدگی فرمول ها و محاسبات بسیار بیشتر و دامنه فرمول های موجود بسیار گسترده تر خواهد بود. حتی هنگام حل یک مسئله می توان فرمول جدیدی تولید کرد که خود به یک مشکل بزرگتر تبدیل می شود!

دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟ اهمیت آن :

برای پاسخ به این سوال باید گفت که برای موفقیت در حسابداری به سطح مشخصی از ریاضیات نیاز دارید. در واقع اصول اولیه برای تبدیل شدن به یک حسابدار تحصیلکرده در یک سازمان کافی است. اگر اصول جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را بدانید، از قبل دانش ریاضی کافی برای تبدیل شدن به یک حسابدار دارید. دانستن مباحث و معادلات انتگرال، دیفرانسیل یا دیگر ریاضیات ضروری نیست. اگرچه موضوع جبر تا حدودی به حسابداری مربوط می شود.

حسابداران بیشتر وقت خود را صرف اطلاعاتی مانند قوانین مالیاتی، قوانین مالی و سایر شرایط مالی می کنند. آنها فرمول های اساسی حسابداری و استانداردهای حسابداری مورد نیاز را به خاطر می سپارند و هنگام انجام کار به آنها مراجعه می کنند. امروزه تقریبا تمامی امور حسابداری توسط نرم افزار حسابداری و یا در سطوح ساده با نرم افزار اکسل انجام می شود که به معنای فعالیت کمتر ریاضی برای حسابداران است. در این مورد، در بسیاری از موارد، حتی شما نیازی به حفظ فرمول ها ندارید. زیرا برنامه حسابداری تنها با یک کلیک می تواند تمامی محاسبات را برای شما انجام دهد.

اظهار نامه مالیاتی چیست ؟
بیشتر بخوانید

تا زمانی که یک فرد منظم و با توجه زیاد به جزئیات هستید، می توانید حجم زیادی از کار را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید، با محاسبات عددی مشکلی ندارید و به عنوان یک حسابدار عملکرد خوبی خواهید داشت.

این ایده که یک حسابدار به یک نابغه ریاضی خاص نیاز دارد کاملاً نادرست است. دانش آموزان ریاضی درک عمیقی از اصول پیچیده ریاضی دارند. و قادر به حل مسائل و استفاده از استدلال استقرایی یا قیاسی به صورت نظری – انتزاعی هستند. هیچ یک از این ویژگی ها در حسابداری ضروری نیست و توصیه می کنیم اگر در مورد کار و ادامه تحصیل در این رشته تا به امروز تردید دارید؛ دست به کار شوید. خوشبختانه رشته حسابداری رشته ای است که محدودیت سنی ندارد و به محض مشاهده توانایی های لازم می توانید در این رشته فعالیت خود را آغاز کنید.

ریاضی من خیلی خوب نیست آیا حسابداری برای من مناسب است؟!!

ریاضی من خیلی خوب نیست آیا حسابداری برای من مناسب است؟!!

شاید شنیده باشید که حسابداری یکی از بهترین رشته هاست و بازار کار بسیار خوبی در ایران دارد. بنابراین تصمیم گرفته اید در این رشته تحصیلات خود را ادامه دهید و سپس به عنوان حسابدار مشغول به کار شوید. اما صبر کن!!! آیا می دانید این رشته برای شما مناسب است یا خیر؟ زیرا برای تحصیل و کار در رشته حسابداری نیاز به داشتن ویژگی هایی نیز دارید. در غیر این صورت باید مشخص شود.

ببینید دوستان عزیز یک حسابدار علاوه بر داشتن مهارت های لازم در ریاضیات باید بتواند گزارش های کاری مهم را به مدیریت مجموعه ارائه دهد و از این رو باید به اصول فارسی نویسی تسلط کافی داشته باشد. . البته این موضوع برای پست های ارشد مانند CFO اهمیت بیشتری پیدا می کند. نکته دیگر این است که اگر توانایی مدیریت اعداد را برای مدت طولانی دارید و قادر به تجزیه و تحلیل آنها هستید، رشته حسابداری را انتخاب کنید.

از طرفی اگر فردی خلاق هستید و می توانید نوآوری های اقتصادی را وارد کار خود کنید، حسابداری بهترین گزینه برای شماست. البته در این میان نباید از علاقه به مدیریت گزارشگری مالی شرکت ها غافل شد.

مالیات غیر مستقیم چیست؟
بیشتر بخوانید

شرایط ادامه تحصیل حسابداری در دانشگاه های ایران

( دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟ )

خوشبختانه در ایران امکان ادامه تحصیل در رشته حسابداری در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. دانشگاه هایی مانند دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تهران و دانشگاه بوعلی سینا در همدان از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته هستند.

خبر خوب این است که می توانید در طول دوران دانشجویی در رشته حسابداری و تنها با شرکت در دوره های معتبر این رشته وارد بازار کار شوید و به تدریج پیشرفت کنید. فقط مراقب باشید و روی یادگیری نکات هوشمند تمرکز کنید.

خلاصه درباره اینکه دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

حسابداری یکی از آن وظایفی است که هر واحد تجاری به آن نیاز مبرم دارد. در واقع هر گروه اقتصادی، چه کوچک و چه بزرگ، برای پیشبرد امور مالی خود به حداقل یک حسابدار نیاز دارد تا مواردی مانند سود و زیان گروه را محاسبه کند. این موضوع نشان می دهد که رشته و کار حسابداری چقدر اهمیت دارد. بنابراین اگر در این رشته تحصیلی علاقه مند و استعداد دارید، زمان را از دست ندهید، در این زمینه مطالعه و فعالیت کنید و درآمد بالایی کسب کنید.

سوالات متداول درباره اینکه دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

سوالات متداول درباره اینکه دانش ریاضی چقدر در حسابداری لازم است؟

آیا دانش ریاضی برای حسابداری لازم است؟
برای موفقیت در حسابداری باید مقدار مشخصی از ریاضیات را بدانید. در واقع دانستن اصول اولیه مانند ضرب، تقسیم، جمع و تفریق برای کار به عنوان حسابدار کافی است. در نتیجه نیازی به دانستن مباحث پیچیده در ریاضیات مانند دیفرانسیل و انتگرال نیست و جای نگرانی نیست.

شباهت ریاضی و حسابداری چیست؟
در مورد شباهت ریاضی و حسابداری باید گفت که این دو مورد بر اساس اعداد و معادلات هستند که باید حل شوند.

برای مطالعه بیشتر : شناسه یکتای حافظه مالیاتی چیست

آموزش حسابداری

آموزشگاه حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *