مقالات

حسابداری در منزل

حسابداری در منزل

حسابداری در منزل :

بیماری کرونا و همچنین شرایط اقتصادی سال های اخیر بسیاری از فعالان حسابداری را بر آن داشته است تا علاوه بر شغل اصلی خود، به انجام کارهای حسابداری نیمه وقت یا پروژه ای در منزل نیز بپردازند. آموزش حسابداری در منزل مانند سایر مشاغل خانگی نیاز به توضیح دارد و در این مقاله سعی کردیم هر آنچه در مورد این شغل نیاز دارید را با شما در میان بگذاریم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

حسابداری در منزل چیست؟

بسیاری از کارآموزان حسابداری نمی توانند به عنوان حسابدار در یک شرکت استخدام شوند و به صورت حضوری فعالیت کنند. افرادی هم هستند که از زندگی روزمره خود راضی نیستند و خود را در محیطی می یابند که برایشان تکراری است. شرایط کرونا نیز به دلایل فوق اضافه شده است.

اما این پایان راه نیست و شما به عنوان یک فعال در عرصه علم حسابداری می توانید در خانه بمانید و علاوه بر انجام امور مربوط به منزل و خانواده، با مهارت خود به کار حسابداری نیز بپردازید.

البته، شما تنها کسی نیستید که می خواهید کار حسابداری را از خانه انجام دهید. برعکس، بسیاری از کارفرمایان به چند دلیل علاقه مند به استخدام یک حسابدار مبتنی بر کار برای ایفای این نقش هستند. به عنوان مثال:

دفتر ندارند یا فضای کافی برای حضور دائمی حسابدار ندارند.
یک حسابدار به تنهایی قادر به انجام محاسبات مالی شرکت نیست و شرکت باید بخشی از فعالیت های حسابداری را به حسابدار پاره وقت بسپارد.
محاسبات مالی بسیار ساده ای دارند و نیازی به استخدام و پرداخت حقوق حسابدار حرفه ای نیست.
و دلایل دیگر

پس نگران نباشید. فرصت های شغلی حسابداری برای شما و هر کس دیگری در دسترس است و می توانید در خانه کار کنید و درآمد کسب کنید. البته برای اینکه بتوانید در خانه کار کنید باید آموزش حسابداری لازم برای این کار را دیده باشید.

نحوه استخدام یک حسابدار حرفه ای را بیاموزید.

روش های حسابداری در منزل

شما می توانید انواع مختلفی از کار حسابداری را در خانه انجام دهید، اما به طور کلی سه روش اصلی برای آموزش حسابداری در خانه وجود دارد:

شما می توانید یک کسب و کار حسابداری تمام وقت راه اندازی کنید و آن را از خانه راه اندازی کنید.
می توانید یک پروژه حسابداری نیمه وقت و پروژه محور را در خانه انجام دهید و با انجام به موقع آن کسب درآمد کنید.
شما می توانید دو روش فوق را با هم ترکیب کرده و به صورت دائمی با یک شرکت کار کنید و پروژه را به صورت پاره وقت دریافت کرده و در زمان تعیین شده تحویل دهید.

مزایا و معایب حسابداری در منزل

حسابداری خانگی شکل جدیدی از حسابداری است که در مقایسه با حسابداری حضوری دارای نکات مثبت و منفی است. در این بخش سعی داریم به هر دو مورد به صورت واقع بینانه اشاره کنیم.

تعریف حسابرسی و استانداردهای حسابرسی
بیشتر بخوانید

کار حسابداری از خانه به شما کمک می کند:

در کنار فرزندان و همسرتان باشید (مخصوصا اگر زن هستید یا اگر فرزندان و همسرتان بیمار هستند و به حضور شما نیاز دارند).
از بیماری هایی مانند کرونا در امان بمانید.
به هر کجا که می خواهید سفر کنید و در حین سفر کار کنید.
در زمانی که می خواهید کار کنید.
چندین کارفرما داشته باشید و در زمینه های مختلف حقوق دریافت کنید.
از شلوغی و نظارت بی اساس کارفرمایان سختگیر در امان باشید.
در مورد حسابداری در خانه دو مسئله اصلی وجود دارد، یکی برای داوطلبانی که می خواهند کار حسابداری را در خانه انجام دهند و دیگری برای کارفرمایان.

اگر به صورت پروژه ای یا پاره وقت کار می کنید، ممکن است زمانی شغلی داشته باشید و زمانی دیگر کاری نداشته باشید.
حسابداری در منزل کارفرمایان را از نظارت دقیق بر فعالیت حسابدار باز می دارد و این مشکل گاهی اوقات آزاردهنده است.
اگر واقعا متقاضی یک پروژه حسابداری در منزل هستید، باید سعی کنید امنیت شغلی ایجاد کنید و اعتماد کارفرمایان را جلب کنید تا با خیالی آسوده پروژه های مالی خود را به شما بسپارند.

حسابداری در منزل با نرم افزار حسابداری

حسابداری در منزل با نرم افزار حسابداری

همانطور که مشاغلی مانند مهندسی به ابزارهای خاص خود نیاز دارند، به عنوان یک حسابدار، اگر می خواهید در خانه کار کنید، باید ابزارهای مورد نیاز حسابداری را بشناسید که مهمترین آنها داشتن نرم افزار حسابداری است.

ما در چندین مقاله در مورد مزایای نرم افزار حسابداری نوشته ایم. اما وجود نرم افزار حسابداری به حسابداران کمک می کند تا محاسبات مالی خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند و در نتیجه بتوانند پروژه های بیشتری را دریافت کرده و از آنها درآمد بیشتری کسب کنند.

چگونه یک پروژه حسابداری دریافت کنیم؟

( حسابداری در منزل ) شما می توانید برای پروژه حسابداری خانه به روش های مختلف درخواست دهید:

شما می توانید برای کار در سایت های کاریابی اقدام کنید.
می توانید آگهی های شغلی را در وب سایت ها و روزنامه ها ردیابی کنید.
می توانید درخواست خود را با دوستان حسابدار خود که به صورت حضوری کار می کنند در میان بگذارید و از آنها بخواهید در صورت نیاز به حسابدار در منزل از شما و توانایی های شما استفاده کنند.

نکاتی برای بهبود حسابداری در منزل

نکاتی برای بهبود حسابداری در منزل

پس از معرفی مختصری از مقوله آموزش حسابداری در منزل، وقت آن است که با 9 نکته برای بهبود حسابداری در منزل آشنا شوید و سعی کنیم از آنها در کسب و کار خود استفاده کنیم.

عناصر مالیاتی مهم در حسابداری
بیشتر بخوانید

1- منظم باشید
اولین اصل مشاغل خانگی به ویژه حسابداری خانگی، اصل نظم است. شما باید پروژه ها را به موقع تحویل دهید. همچنین برنامه کاری خود را در منزل مشخص کنید و جز در موارد استثنایی خارج از زمان تعیین شده کار نکنید و فقط در زمانی که برای کار خود تعیین کرده اید کار کنید و دور نمانید.

2- قرارداد محکم ببندید
از آنجایی که از راه دور کار می کنید و احتمالاً حتی یک بار هم کارفرمای خود را نمی بینید، باید سعی کنید همه چیز را محکم و درست کنید. یک قرارداد محکم ببندید و مطمئن شوید که بین شما سوء تفاهم وجود ندارد. از ابتدا در مورد حقوق صحبت کنید و همه چیز را روشن کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

3- متمرکز باشید
تمرکز برای کسانی از شما که می خواهند حسابداری را از خانه تجربه کنند بسیار مهم است. همانطور که هنگام کار نباید به هیچ چیز دیگری فکر کنید، به یاد داشته باشید که نباید همزمان چندین پروژه حسابداری را انجام دهید. روی یک پروژه در یک زمان تمرکز کنید. این کار باعث افزایش سرعت کار شما، کاهش خطاهای احتمالی و افزایش کیفیت کار می شود.

4- با کارفرما تعامل داشته باشید
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، برای اثبات صداقت شما، کارفرما باید شفافیت کار شما را ببیند و در این زمینه ممکن است الزاماتی از شما داشته باشد که تا حدودی برای شما غیرعادی باشد؛ به عنوان مثال از شما می خواهد که هر روز به او گزارش دهید یا اگر حقوق شما بر اساس ساعت کاری تنظیم شده است، از شما می خواهد به طرق مختلف به او ثابت کنید که در تمام ساعات کاری فعال بوده اید.

به یاد داشته باشید که کارفرمای شما دشمن شما نیست و نمی خواهد مچ شما را بگیرد. بلکه فقط می خواهد به شما اعتماد کند و به جای شکایت به این فکر کنید که چگونه می توانید به راحتی اعتماد کارفرمای خود را جلب کنید.

5- از فضای مجازی استفاده کنید
استفاده از فضای مجازی برای ایجاد برند شخصی از خود بسیار مناسب است. استفاده صحیح و مناسب از پیام رسان های داخلی مانند ITA و پیام رسان های خارجی مانند اینستاگرام و برندسازی حرفه ای موجود در آنها به شما کمک می کند تا کارفرمایان را جذب کرده و امنیت شغلی را برای شما فراهم کند.

علاوه بر این، می توانید ماژول های آموزشی را علاوه بر نمایش نمونه کارها و کارفرمایانی که تاکنون با آنها کار کرده اید تولید کنید و از آنها کسب درآمد کنید.

البته باید بدانید که هر پیامی ویژگی های خاص خود را دارد و برای موفقیت باید تلاش اساسی کرد. به عنوان مثال افراد زیادی مثل شما برای کسب و کار خود در اینستاگرام صفحه ایجاد کرده اند اما همه موفق نمی شوند و راه متمایز شدن از دیگران آموزش و تبلیغات اولیه است. به این ترتیب موفق خواهید شد و درآمد پایداری خواهید داشت.

بهترین دوره اموزش انلاین حسابداری
بیشتر بخوانید

6- وب سایت داشته باشید
بعد از اینکه توانستید یک برند شخصی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید، می توانید یک وب سایت داشته باشید و خدمات خود را (از جمله استعلام کارفرما، ارائه، نمایش نمونه کار، آموزش حسابداری در منزل و …) در وب سایت شخصی خود ارائه دهید. .do it yourself شما همچنین می توانید در وب سایت علم تولید کنید و مقالات علمی و محتوای خوبی را در وب سایت خود منتشر کنید.

6.7. آموزش دهید
تلاش های خود را به فعالیت های حسابداری محدود نکنید. در عوض می توانید تجربیات خود را به صورت بسته های آموزشی طراحی کرده و در وب سایت خود آپلود و به فروش برسانید. به این ترتیب درآمد غیرفعالی خواهید داشت و به کارآموزان حسابداری خدمت می کنید.

8- شبکه سازی کنید.
اگر بتوانید مراحل بالا را به درستی دنبال کنید، احتمالاً با درخواست های زیادی از سوی کارفرمایان مختلف روبرو خواهید شد که ممکن است بتوانید به تنهایی به آنها پاسخ دهید.

تبریک می گویم! اکنون زمان شبکه سازی است. می توانید با دانشجویانی که آموزش داده اید تماس بگیرید و در ازای دریافت کمیسیون پروژه های خود را به آنها بسپارید. به این ترتیب برای جوانان کشورمان شغل ایجاد کردید و به ازای هر پیشنهاد کارمزد دریافت کردید.

بازاریابی اینستاگرام چیست و برای چه مشاغلی مفید است؟ (همراه با فایل صوتی)
9- استارتاپ «حسابداران خانگی» تشکیل دهید
پس از انجام موفقیت آمیز مراحل قبلی، دیگر همان فرد قبلی نیستید. بلکه شما گروهی از حسابداران خانگی هستید که می توانید با هم افزایی سازمانی استارت آپی را راه اندازی کنید، با آموزش حسابداری خانگی و همچنین ایجاد مکانیزمی برای دریافت پروژه های حسابداری، مشاغل بزرگ ایجاد کنید و درآمد میلیاردی کسب کنید.

البته در این زمینه لازم است با اصول راه اندازی کسب و کار در اینترنت آشنا شوید و از آموزش های مربوطه استفاده کنید. همچنین می توانید از تجربیات متخصصین این حوزه بهره مند شوید و از نظرات آنها در توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

حرف آخر 
کار حسابداری در منزل مانند سایر مشاغل خانگی نیازمند آموزش و کسب مهارت است و مجموعه نرم افزار آموزش حسابداری استاد حامد ناصری مفتخر است که مطالب آموزشی حسابداری در منزل را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید با ارائه نظرات خود به ما در رشد و ارائه محصولات آموزشی بهتر و غنی تر کمک کنید.

برای مطالعه بیشتر : بدهکار و بستانکار در حسابداری

آموزش حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *