مقالات

حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

احتمالاً به عنوان یک صاحب کسب و کار نام حسابداری مدرن یا هوشمند را شنیده اید، اما حسابداری مدرن دقیقا چیست؟ چه چیزی می تواند به کسب و کار کمک کند؟ آیا این برای کسب و کار کوچک من مناسب است؟ در این مقاله به تفاوت های حسابداری سنتی و حسابداری مدرن یا هوشمند می پردازیم و بررسی می کنیم که کدام یک می تواند بهینه ترین کار را برای کسب و کار شما داشته باشد؟

شما مطمئناً به اهمیت حسابداری در مشاغل واقف هستید، آنقدر اهمیت دارد که باید در انتخاب حسابدار بسیار دقت کنید و حسابدار خود را طوری انتخاب کنید که گویی شریک تجاری مورد اعتماد خود را انتخاب می کنید.

بر اساس یک نظرسنجی و تحقیقات معتبر انجام شده در آمریکای شمالی، تقریباً 50 درصد از مشاغل و مشاغل کوچک که از خدمات حسابداری سنتی یا حسابدار سنتی استفاده می کنند تجربه منفی داشته اند یا بهتر بگوییم حسابداری سنتی تأثیر منفی بر تجارت آنها داشته است. موفق ، که آمار تکان دهنده ای محسوب می شود. در واقع، با توجه به اینکه مدیریت یک کسب و کار کوچک به مرور زمان پیچیده‌تر می‌شود و بازارهای این نوع کسب‌وکار به دلایل زیادی بی‌ثباتی خاصی را ایجاد می‌کنند، مدیران و صاحبان این شرکت‌ها باید فردی قابل اعتماد و مناسب برای حسابرسی شرکت پیدا کنند. . شغل خودت را پیدا کن

آشنایی با حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

آشنایی با حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

حسابداری سنتی:

این روزها بیشتر مشاغل کوچک بیش از یک حسابدار سنتی متکی هستند که معمولاً حسابداری را از طریق آشنایان یا دوستان یا از طریق جستجوی سریع در اینترنت و تابلوهای شغلی پیدا می کند. این نوع حسابداران که ما به آنها حسابداران سنتی می گوییم، برای مرتب نگه داشتن حساب های شما و ارائه اسناد مالیاتی به مؤسسات مالیاتی و حقوقی مناسب هستند. هدف آنها معمولاً نظم دادن به حساب های شما است و با روش ها و مهارت های قانونی خاص خود برای دریافت مالیات کمتر برای تجارت شما تلاش می کنند.

مهارت های مورد نیاز حسابدار چیست؟
بیشتر بخوانید

معمولاً با حسابداری سنتی می توانید انتظار داشته باشید:

دفاتر و حساب های شما در وضعیت مطلوبی قرار می گیرد و مالیات شما به موقع و با کمترین هزینه پرداخت می شود.

آنها دریافتی، پرداختی و دریافتی سالانه را در اختیار شما قرار می دهند که در صورت لزوم می توانید از آنها هم برای مقاصد تجاری و هم برای ارائه قانونی اسناد استفاده کنید.

معمولا این حسابداران طبق روش اول حق الزحمه خود را دریافت می کنند، ساعت کاری حسابدار به صورت ساعتی محاسبه می شود و پرداخت بر اساس توافق نامه مذکور انجام می شود. در روش دوم کارمزد ثابت سالانه ثبت می شود که در پایان ثبت می شود. هزینه های سالانه حسابدار به وی پرداخت می شود، البته در این روش کارهای اضافی مانند افزایش زمان صرف شده یا بهینه سازی هزینه های مالیاتی توسط مدیریت پرداخت می شود.

شما می توانید سوالات و موارد ناگهانی در تجارت را از طریق برنامه های پیام رسانی یا تماس مستقیم یا ایمیلی از طرف خود با حسابدار سازمان خود مطرح کنید. البته لازم به ذکر است که این خدمات ممکن است بستگی به میزان پرداختی مجموعه شما به نیروی حسابداری داشته باشد و عموماً این موارد و انتساب آنها توسط حسابدار در توافقنامه و اضافه کاری برای نیرو در نظر گرفته می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که زمان پاسخ این نیرو نمی تواند لحظه ای باشد و باید زمان پاسخگویی را در نظر بگیرید.

معمولاً از طریق نرم افزارهای مالی و اداری حساب های شما را به صورت آفلاین یا آنلاین کنترل می کنند و از طریق این برنامه ها حساب های شما را با یکدیگر همگام می کنند.

دفتر اندیکاتور یا اندکس چیست؟
بیشتر بخوانید

نرم افزارهای مالی و اداری | حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

نرم افزارهای مالی و اداری | حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

هنگامی که با یک حسابدار سنتی شروع به کار می کنید، بررسی کنید که آنها از طریق کدام برنامه این وظایف را انجام می دهند. علاوه بر این، آفلاین یا آنلاین بودن برنامه به دلیل سطح دسترسی شما به اطلاعات مالی و داده های مالی مشخص می تواند بسیار مهم باشد. برای مثال ممکن است یک فروشگاه محلی کوچک راه اندازی کنید که در این صورت نیازی به کنترل از راه دور سیستم مالی نیست و این کنترل های مالی از طریق شبکه داخلی محل کسب و کار و فروشگاه شما قابل انجام است، بنابراین نرم افزار آفلاین نیز می تواند برای این تجارت مناسب باشد، اما گاهی اوقات شما در حال اداره یک سازمان بزرگ هستید و شرکای تجاری دارید و شرکای شما باید همیشه وضعیت مالی سازمان را بررسی کنند، در این صورت باید از یک نرم افزار مالی و اداری استفاده کنید. آنلاین استفاده می شود.

همچنین بررسی کنید که آیا حسابدار سنتی که انتخاب کرده اید تجربه حرفه ای در زمینه کسب و کار شما دارد یا خیر. به عنوان مثال، مشاغل مشابه دندانپزشکی و مراقبت های بهداشتی روش های خاصی برای محاسبه هزینه های مالیاتی دارند، در صورتی که حسابدار سنتی شما دارای تجربه حرفه ای قبلی در این زمینه باشد. داشتن آن می تواند از هزینه های مالیاتی زیادی صرفه جویی کند.

به طور کلی توصیه می شود یک حسابدار سنتی پیدا کنید که تجارت شما را درک کند تا بتواند گزارش های مفید و منظم ارائه دهد. گزارشگری مالی رمز موفقیت شرکت های کوجک است زیرا سلامت اقتصادی سازمان را برای مدیریت کسب و کار تعیین می کند. اگر حسابدار سنتی نتواند این گزارش های مالی را به شیوه ای مفید و منظم ارائه کند، منجر به تصمیمات ضعیف مدیریت می شود. سازمانی که می تواند هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل کند.

جامع حسابداری پیمانکاری
بیشتر بخوانید

حسابداری مدرن چیست؟ ( حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری ) :

بسیاری از کسب و کارها پس از اینکه متوجه شدند رویکرد و روش حسابداری سنتی برای نیازهای آنها مناسب نیست، حسابداری سازمان خود را به سمت حسابداری مدرن یا هوشمند سوق می دهند. با ظهور تجارت الکترونیک، برنامه‌های حسابداری توسعه‌یافته و هوشمند، پرداخت‌های آنی آنلاین و آنی، فاکتورهای دیجیتال و غیره، تمایل سازمان‌ها به استفاده از حسابداری مدرن و هوشمند بیش از پیش افزایش می‌یابد.

ضمناً باید در نظر داشت که معمولاً شرکت‌هایی که نرم‌افزارهای مالی و اداری ارائه می‌کنند، مجوز و دسترسی ماهانه یا سالانه (بسته به انتخاب مشتری) را ارائه می‌کنند، بنابراین در صورت عدم رضایت، امکان تمدید وجود ندارد و مشکلات حسابداری وجود دارد. . سنت تسویه حساب و غیره نخواهند داشت. برای سازمان
البته سیستم افرا جهت رفاه حال مشتریان گرامی قبل از خرید برنامه نسخه آزمایشی رایگان و نامحدود را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید همه چیز را بررسی کنید.

برای مطالعه بیشتر : تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی چه مدارکی نیاز دارد؟

آموزش حسابداری

آموزشگاه حسابداری

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *