مقالات

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید

دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بدون فشار بر بخش تولیدی، نرخ مالیات واحدهای تولیدی را در سال گذشته 7 درصد کاهش داد. بر این اساس نرخ مالیات واحدهای تولیدی از 25 درصد به 18 درصد کاهش یافت. این معافیت علاوه بر سایر معافیت ها و معافیت های قانونی و مشوق ها اعمال شد.

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید چیست ؟

دولت سیزدهم برای دومین سال پیاپی نرخ مالیات شرکت های تولیدی را افزایش داد که در دهه های اخیر و دولت های گذشته بی سابقه بوده است. این در حالی است که در دولت های گذشته بیشترین فشار مالیاتی بر بخش مولد اقتصاد و کارمندان بود، اما در این دولت با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی، با ساماندهی دستگاه های کارتخوان، داده محور و هدفمند. در عوض، حسابرسی و سایر موارد، فشار بر این بخش کاهش یافته است. ما تولید کننده هستیم

آمارهای اقتصادی دولت حاکی از آن است که دولت سیزدهم موفق به ثبت رکورد چهارصد درصد رشد درآمد مالیاتی شد. رقمی که می تواند نوید گذار از اقتصاد نفت محور و رشد درآمد پایدار در کشور باشد.

توضیح کاهش ۵ درصدی مالیات تولید

توضیح کاهش ۵ درصدی مالیات تولید

اگرچه افزایش درآمد مالیاتی برای دولت خوشایند است و زمینه تامین مالی را فراهم می‌کند، اما تعدادی از کارشناسان اقتصادی اذعان دارند که افزایش درآمد مالیاتی مانعی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است و باعث ایجاد دایره منفعت این گروه‌ها می‌شود. کاهش و زمینه ایجاد بازار کار جدید از بین می رود، اما آنچه از عملکرد دولت در سال های اخیر حاصل شده، تاکید دولت بر سیاست کاهش مالیات تولیدکنندگان و تقویت قانون برای جلوگیری از فرار مالیاتی از منابع دیگر است. . از درآمد سیاستی که نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز اجرا شد.

مهاجرت کاری با رشته حسابداری
بیشتر بخوانید

در عین حال این خبر خوش از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری به تولیدکنندگان اعلام شد، چرا که سال گذشته فعالان این حوزه 7 درصد کاهش مالیات دریافت کردند. این به معنای کاهش فشار بر تولید و تضمین رونق برای واحدهایی است که بیشترین فشار مالی را متحمل شده اند و همچنین کارکنان در سال های اخیر و به سختی قادر به تامین هزینه ها و امور روزمره خود بوده اند.

برای مطالعه بیشتر : چرخه حسابداری

آموزش حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *