مقالات

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟

حسابداری شغلی است که افراد به عنوان نگهبان اسناد و مدارک مالی و ارتباطات مربوط به مالیات و غیره در آن مشغول هستند. در مشاغل و سازمان ها افرادی که قصد دارند به عنوان حسابدار در یک گروه استخدام شوند، علاوه بر سوابق حرفه ای و مهارت در زمینه حسابداری باید دارای یک مجله حرفه ای حسابداری باشند تا بتوانند توانایی های خود را به درستی به کارفرما ارائه دهند. در واقع افراد برای استخدام در یک مجموعه باید بتوانند به خوبی از پس چالش فرآیند استخدام برآیند و یکی از مواردی که کمک زیادی به آنها می کند داشتن رزومه کامل و حرفه ای است.

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟ | نحوه نوشتن رزومه حسابداری

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟ | نحوه نوشتن رزومه حسابداری

امروزه یافتن شغل در یک محیط کاری خوب فرآیند پیچیده ای است و افراد برای کسب موقعیت، علاوه بر مهارت ها و توانایی های لازم برای انجام شغل مورد نظر، باید رزومه ای استاندارد و حرفه ای داشته باشند. در حرفه حسابداری، حتی برای حسابداران ارشد، داشتن رزومه حرفه ای و استاندارد اولین قدم برای یافتن شغل است. حسابداری یکی از مشاغلی است که رقابت زیادی برای تصدی این شغل در شرکت ها و سازمان های مختلف وجود دارد به همین دلیل افراد متقاضی این موقعیت باید بتوانند خود و توانایی های خود را به کارفرمایان معرفی کنند.

  •  شما توسط مدیر عامل یا مدیر منابع انسانی بررسی می شود، بنابراین باید حداقل استانداردهای یک CV حرفه ای را رعایت کند.
  •  شما توسط مدیر عامل یا مدیر منابع انسانی بررسی می شود، بنابراین باید حداقل استانداردهای یک CV حرفه ای را رعایت کند.

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟ | متن و محتوای رزومه حسابدار

چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟ | متن و محتوای رزومه حسابدار

از نظر محتوایی، مجله حسابداری باید شامل شرایطی باشد که به کارجو و توانایی های او اجازه ارائه به کارفرما را بدهد. به همین دلیل به بررسی عناصری می پردازیم که باید در متن و محتوای یک رزومه حسابداری حرفه ای گنجانده شود.

1- خلاصه رزومه یا درباره من
اگرچه حرفه حسابداری یک حرفه محسوب می شود، اما این موضوع نباید مانع از نشان دادن چهره انسانی خود در خلاصه رزومه شود. قسمت خلاصه رزومه حسابداری تلفیقی از شخصیت و تخصص فرد است و یکی از تنها قسمت های رزومه محسوب می شود که می توانید کمی خلاق باشید و برخی از جنبه های انسانی و شخصیت فرد را برجسته کنید. این جنبه‌ها باید حاوی عناصر مهمی برای کارفرما باشد، زیرا این اولین بخش از CV است که مورد مطالعه قرار می‌گیرد و می‌تواند بینشی درباره مالک CV به کارفرما ارائه دهد. به همین دلیل پیشنهاد می شود در این قسمت از کلیدواژه حسابداری و حسابرسی استفاده کنید.

قرارداد آتی
بیشتر بخوانید

از جمله مهمترین نکاتی که در تهیه خلاصه حسابداری باید مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است:

  • برای نوشتن خلاصه خود از زبان مثبت و پرانرژی استفاده کنید.
  • در این بخش مهم ترین دستاوردها و توانایی های مرتبط با حسابداری را بیان کنید.
  • گواهی های حسابداری را در این قسمت ذکر کنید.
  • ویژگی های شخصیتی که می تواند در حرفه حسابداری مفید و موثر باشد در این قسمت توضیح داده شده است.

2- اسناد و گواهی حسابداری
حسابداری یکی از مشاغلی است که داشتن گواهینامه های رسمی و معتبر برای افراد شاغل در این زمینه مزیت محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می شود در رزومه حسابداری در ابتدای رزومه یک قسمت جداگانه به گواهی های رسمی و تایید شده در زمینه حسابداری که توسط شخص اخذ شده است اختصاص دهید. این بخش در رزومه حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند کلیدی برای دستیابی افراد به شغل رویایی خود و جلب توجه کارفرمایان باشد.

از مهمترین گواهی های رسمی و معتبر در زمینه حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حسابدار رسمی (CPA): این گواهینامه در زمینه حسابداری بسیار شناخته شده و شناخته شده است و می تواند حسابدار را به عنوان یک متخصص در این زمینه (حسابدار رسمی کیست؟) جلوه دهد. مدیریت مالیات، حسابداری پزشکی، مدیریت ریسک و انطباق و غیره. دامنه وسیع این گواهی محسوب می شود و اخذ آن توسط فرد برای کارفرمایان به ویژه در زمینه کنترل و مدیریت مالیاتی از ارزش بالایی برخوردار است.
از دیگر گواهینامه‌های ارزشمند حسابداری که می‌توان در بخش صلاحیت‌ها و گواهینامه‌ها به آنها اشاره کرد، می‌توان به انجمن حسابداران رسمی (ACCA)، حسابداران مدیریت نهادی خبره (CIMA) { دوره CIMA چیست؟}، حسابرس رسمی بانک (CBA)، بازرس مجوز اشاره کرد. کلاهبرداری (CFE)، حسابرسی سیستم های اطلاعات گواهی شده (CISA) و حسابرسی داخلی گواهی شده (CIA).

مالیات بر ارزش افزوده
بیشتر بخوانید

تفاوت بین CIMA و ACCA چیست؟ | چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟

در رزومه خود باید تمامی مدارک تحصیلی، گواهینامه ها و دوره هایی را که گذرانده اید درج کنید

3- سوابق کاری در رزومه حسابداری
حسابداران می توانند در مهم ترین جنبه پایداری یک کسب و کار که مربوط به مسائل مالی است، کمک کنند. به همین دلیل سوابق کاری یکی از مهمترین جنبه های یک فرد در رشته حسابداری محسوب می شود. بنابراین، قسمت سابقه کاری در رزومه حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است و توصیه می شود سوابق کاری در این زمینه به صورت زمانی معکوس، یعنی از جدیدترین سوابق کاری جدیدترین به قدیمی ترین نوشته شود.

از جمله مهمترین نکاتی که هنگام نوشتن سوابق هنگام تهیه و ایجاد رزومه حسابداری باید در نظر گرفته شود موارد زیر است:

از آنجایی که سوابق مالی سازمان‌ها و کسب‌وکارها از مهم‌ترین اطلاعات و اسناد موجود است و می‌تواند یک سازمان را حمایت یا از بین ببرد، به همین دلیل است که کارفرمایان به دنبال افراد ثابت و متعهد برای مشاغل حسابداری هستند. به همین دلیل سوابق کاری افراد باید بتواند این ویژگی را به کارفرما ثابت کند.
هنگام نوشتن این بخش، در مورد میزان نفوذ خود در مدیریت، رشد و جهت گیری مالی موقعیت های قبلی خود با توضیحات و اطلاعات واقعی بنویسید.
شامل مثال هایی از اعداد، درصدها، نتایج قابل اندازه گیری و پروژه های انجام شده نیز موثر خواهد بود.
هنگام نوشتن شرح شغل در مشاغل قبلی، بهتر است اینگونه عمل کنید: موقعیتی که در اختیار داشتید، وظایف محول شده به آن موقعیت، اقدامات و استراتژی های شما در آن موقعیت و در نهایت نتایج به دست آمده.

4- مهارت ها و توانایی ها
حسابداری یکی از مهم ترین مشاغلی است که کار آن بسیار حساس و دقیق است. به همین دلیل، افراد برای اشتغال به این شغل باید بتوانند مهارت هایی را به کارفرما ارائه دهند که نشان دهنده صحت عمل و تلاش آنها در مشاغل قبلی باشد. مهارت هایی که می توان در رزومه حسابداری ذکر کرد به دو بخش مهارت های نرم و مهارت های سخت تقسیم می شود:

نرخ بازگشت سرمایه چیست؟
بیشتر بخوانید

مهارت های فنی: بیش از 90 درصد مواقع، مشاغل حسابداری بر مهارت های فنی تمرکز دارند. مهارت های مورد نیاز برای کار با نرم افزار (معرفی بهترین نرم افزار حسابداری در ایران) و استفاده از ابزارهای حسابداری، مهارت های IT، مهارت های حسابرسی، مهارت های تحلیلی، آگاهی از رشد بازار و …. می توانید در رزومه خود پیش زمینه را ذکر کنید.
مهارت های نرم: برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند رزومه حسابداری باید شامل آمار و اطلاعات باشد، نادیده گرفتن مهارت های نرم یک حسابدار توصیه نمی شود. اعتماد به نفس، انضباط، تعامل دوستانه با همکاران، حل مشکلات پیچیده حسابداری مالیاتی و حسابداری مالی و غیره. از مواردی است که در این بخش می توان به آنها اشاره کرد.

5- فایل های آموزشی در رزومه حسابداری
یکی از بخش های برجسته در رزومه حسابداری مربوط به سوابق تحصیلی و تحصیلی است. این بخش به طور کلی مختصر و مفید است، اما هیچ کارفرمایی کسی را بدون آموزش به عنوان حسابدار استخدام نمی کند. در این قسمت بهتر است مواردی مانند مدرک و دیپلم از دانشکده یا دانشگاه حسابداری که در آن تحصیل می کنید، مدت زمان تحصیل حسابداری و … ذکر شود. علاوه بر این، در این بخش می‌توان به مواردی مانند دوره‌ها، دستاوردها، جوایز تحصیلی، بورسیه‌ها و غیره به اختصار اشاره کرد.

آخرین درباره چطور رزومه کاری حسابداری درست کنیم؟

حسابداری یکی از مشاغل پرتقاضا (رشته حسابداری آینده) محسوب می شود و بسیاری از افراد بر اساس تحصیلات خود در این رشته به دنبال شغل مناسبی هستند. اگرچه می توان توانایی ها و مهارت های افراد را عامل اصلی برای گرفتن شغل حسابداری در یک سازمان یا شرکت دانست، اما ابزاری که افراد از طریق آن می توانند این مهارت ها و توانایی ها را به کارفرمایان ارائه دهند نیز بسیار حائز اهمیت است. رزومه حرفه ای حسابداری را می توان مهم ترین ابزاری دانست که افراد می توانند از طریق آن توانایی ها و مهارت های خود را به صورت کامل و جامع ارائه دهند.

برای مطغالعه بیشتر : فرهنگ سازمانی

آموزش حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *