مقالات

نرخ رشد بازار چیست

نرخ رشد بازار چیست

نرخ رشد بازار چیست ؟

پایداری و بقای کسب و کار از ضروری ترین و حیاتی ترین اصول است. هر کسب و کاری که فعالیت خود را شروع می کند در ابتدا فقط یک رویا یا یک ایده ساده است. این ایده کم کم شکل گرفت و تبدیل به یک تجارت شد. اما آیا می توانید پیش بینی کنید که این تجارت در آینده کجا گسترش خواهد یافت؟ آیا این تجارت موفق خواهد شد؟ راه هایی برای پیش بینی های محکم در مورد آینده یک کسب و کار وجود دارد. نرخ رشد بازار یکی از ابزارهای پیش بینی است که امروز در آموزش حسابداری به آن پرداخته ایم.

نرخ رشد بازار چیست و چگونه می توان آن را محاسبه کرد؟

What is the market growth rate?

تعریف نرخ رشد بازار
اما نرخ رشد بازار چقدر است و چگونه می تواند به شما و کسب و کارتان کمک کند؟ درصد رشد مورد انتظار کسب و کار و تجارت در یک دوره معین، نرخ رشد بازار نامیده می شود. اساساً، نرخ رشد میزان افزایش ارزش یک سرمایه گذاری، ملک یا کسب و کار را در یک دوره زمانی مشخص به شما نشان می دهد.

در واقع، از طریق نرخ رشد، صاحبان مشاغل می توانند دریابند که دارایی ها یا سرمایه گذاری های آنها چگونه در طول زمان رشد و تغییر کرده است یا وضعیت آنها در شرایط مختلف چگونه خواهد بود. تمام این اطلاعاتی که از طریق نرخ رشد به صاحبان مشاغل ارائه می شود به پیش بینی درآمدهای آتی از یک دارایی یا سرمایه گذاری کمک می کند.

در واقع، نرخ رشد بازار به صاحبان کسب و کار دیدی جامع از آنچه در اطراف آنها اتفاق می افتد می دهد و به آنها اجازه می دهد ارزش کسب و کار خود را قضاوت کنند. یکی دیگر از جنبه های مهم در رشد یک کسب و کار، سهم بازار است که رفتار دقیق مشتریان را به شما نشان می دهد و تاثیر نگرش آنها را بر محصول و کسب و کار شما مشخص می کند.

اوراق بهادار چیست؟ 
بیشتر بخوانید

چرا محاسبه نرخ رشد بازار مهم است؟

رشد بازار یک مفهوم بسیار مهم در تجارت و توسعه کسب و کار است. صاحبان کسب و کار دوست دارند بدانند که خدمات یا محصولی که ارائه می دهند پایه قابل قبولی دارد. برای اینکه صاحبان مشاغل بتوانند سودمندی محصولات خود را در آینده ارزیابی کنند و اینکه آیا محصولات و خدماتی که ارائه می دهند همچنان مورد تقاضای مصرف کنندگان در 5 سال آینده خواهد بود یا خیر، باید نرخ رشد بازار را برای محصولات و خدمات خود محاسبه کنند. . زیرا هر فردی که صاحب یک کسب و کار است، وقت و انرژی خود را صرف کاری می کند که می داند عمر طولانی دارد.

محاسبه نرخ رشد بازار برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هستند اهمیت دو چندانی دارد. با استفاده از این شاخص، سرمایه گذار می تواند کشف کند که شرکت مورد نظر در مسیر موفقیتی است که پیش بینی کرده است و اینکه آیا راه اندازی یک شرکت در فضای موجود منطقی است یا خیر. محاسبه نرخ رشد به شما این امکان را می دهد که بفهمید آیا تجارت شما می تواند به رشد و بهبود ادامه دهد یا خیر.

فرمول نرخ رشد بازار چیست؟

نرخ رشد بازار با استفاده از دو فرمول محاسبه می شود. برای محاسبه نرخ رشد، افرادی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند باید کل فروش یا درآمد کسب و کار یا کسب و کار خود را بر کل درآمد یا فروش منطقه مربوطه در یک دوره معین تقسیم کرده و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنند.

اگر شخصی کسب و کار یا کسب و کار خود را راه اندازی نکرده باشد، می تواند درآمد و فروش مورد انتظار کسب و کار یا کسب و کار خود را بر مجموع درآمد یا فروش منطقه مربوطه تقسیم کند تا دیدی از حوزه فعالیت خود داشته باشد و نتیجه آن در عدد را در 100 ضرب کن

آموزش حسابداری و علوم مالی
بیشتر بخوانید

با استفاده از نرخ رشد بازار می توان توانایی شرکت در ایجاد سود و درآمد بیشتر را محاسبه کرد.

با استفاده از نرخ رشد بازار می توان توانایی شرکت در ایجاد سود و درآمد بیشتر را محاسبه کرد.

نحوه محاسبه نرخ رشد بازار

نحوه محاسبه نرخ رشد بازار

محاسبه نرخ رشد بسیار مهم است زیرا می تواند به شما بگوید که دارایی، سرمایه گذاری و تجارت شما در یک دوره زمانی معین چقدر رشد خواهد کرد. به عبارت دیگر، نرخ رشد بازار به شما کمک می کند تا رشد آینده اموال، سرمایه و تجارت خود را پیش بینی کنید.

از شاخص نرخ رشد می توان برای نشان دادن درصد تغییر در کل جمعیت طی دو سال متوالی، عملکرد تجاری و رشد مورد انتظار آن در آینده، رشد مورد انتظار دارایی ها و سرمایه استفاده کرد. نکته مهم در مورد محاسبه نرخ رشد این است که باید یک دوره زمانی مشخص را برای اندازه گیری انتخاب کنید.

نرخ رشد بازار به افراد مختلف کمک می کند تا آینده کسب و کار یا کسب و کار خود را تا حدودی پیش بینی کنند و بر این اساس اهداف و نقاط عطف واقع بینانه برای سفر خود تعیین کنند. همچنین محاسبه این شاخص امکان سنجش اعتبار یک ایده تجاری جدید و تایید یا رد آن را فراهم می کند. از طریق این شاخص، سرمایه گذاران می توانند متقاعد شوند که شرکت یا تجارت در حال رشد است، بنابراین می توانند در تجارت شما مشارکت کنند.

هنگام برخورد با سرمایه گذاران، شاخص ها و ارقام مختلفی وجود دارد که می تواند ارزش سرمایه گذاری در یک شرکت یا کسب و کار را نشان دهد. یکی از این ارقام و شاخص ها نرخ رشد بازار است که به سرمایه گذار اطمینان می دهد که شرکت یا کسب و کار مربوطه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

روش های محاسبه نرخ رشد بازار

بسته به شرایط، از 3 روش زیر می توان برای محاسبه نرخ رشد بازار استفاده کرد:

  • روش درصد تغییر خط مستقیم
  • روش نقطه میانی
  • میانگین نرخ رشد در طول زمان را محاسبه کنید
تفاوت حسابداری با حسابداری کاربردی
بیشتر بخوانید

روش اول رایج ترین روش محاسبه نرخ رشد بازار است که می توان از آن برای محاسبه نرخ رشد پایه و ساده استفاده کرد. هنگام محاسبه نرخ رشد ساده، نیازی به مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج دیگر نیست و ممکن است این روش در این نوع محاسبه بهترین باشد.

روش دوم، روش نقطه میانی، برای محاسبه نرخ رشد زمانی که به داده هایی برای مقایسه نیاز دارید، استفاده می شود. مزیت اصلی استفاده از این روش برای محاسبه نرخ رشد این است که می تواند نتایج ثابتی را بدون توجه به جهت تغییر ارائه دهد.

روش اول و دوم محاسبه نرخ رشد، یعنی روش‌های مستقیم و میانگین درصد تغییر، در صورتی که تغییر رشد بین 2 سال مقایسه شود، بهترین نتیجه را به دست می‌دهد، اما اگر بخواهید تغییرات رشد را در طی چندین سال مقایسه کنید، روش سوم ارائه می‌کند. بهترین نتیجه

نتیجه
امروز در این مقاله به نرخ رشد بازار پرداخته ایم. وقتی صاحبان کسب و کار تصمیم می گیرند کسب و کار خود را در یک منطقه راه اندازی کنند، تمایل دارند از آینده کسب و کار خود آگاه باشند. در واقع این افراد دوست دارند بدانند که محصول یا خدماتی که ارائه می دهند در آینده تقاضای بالایی در بازار خواهد داشت؟ آیا دارایی ها و سرمایه آنها به رشد مورد انتظار دست خواهد یافت؟ آیا کسب و کار یا کسب و کار آنها در جایی خواهد بود که آنها انتظار دارند؟ شاخصی به نام نرخ رشد بازار وجود دارد که می تواند به همه این سوالات پاسخ دهد و چشم اندازی از آینده یک شرکت یا کسب و کار را به صاحبان آن یا افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در آن نشان دهد.

برای مطالعه بیشتر : حقوق صاحبان سهام یا حقوق مالکانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *